Waarom droom ik zo vaak over iemand die 2 mnd dood is gegaan?

Ik geraak die persoon precies niet kwijt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is logisch dat je hierover droomt, dit betekent dat je het nog aan het verwerken bent. Twee maanden is nog maar kort geleden!

Rouwen en rouwverwerking associëren we in eerste instantie met het verdriet na het sterven van een dierbaar iemand. Maar de gevoelens en reactiepatronen die beleefd worden bij rouwen na de dood van een dierbare persoon, herkennen we in meerdere of mindere mate bij alle verlieservaringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dit is het verwerkingsproces...

Dit zal op termijn steeds minder worden totdat je niet, of nauwelijks meer over de persoon droomt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bedoelt dat die persoon 2 maanden geleden is dood gegaan, dan vind ik dat niet vreemd. Vooral als het gaat om iemand die je lief heb gehad. Het kost veel tijd om zo'n verlies te verwerken. Ook al ben je er niet altijd bewust van, er zullen veel momenten op een dag zijn dat je weer even wordt herinnerd aan die persoon: een geur, een uitspraak van iemand, een straat oid. 's Nachts verwerken je hersenen dit en dit kan via een droom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die persoon is een deel van je leven geweest en komt dus in je dromen voor. Volgens mij heeft dit niet zozeer met het rouwproces te maken. Als ik droom, dan komen daar wel eens mensen in voor die al zo'n tien jaar dood zijn... en in drie droom zijn ze weer springlevend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat je relatie was tot deze overledene. Of er een intiem contact was, of wat oppervlakkiger en of hij/zij onverwacht is overleden. Dromen kunnen helpen bij de verwerking van grote gebeurtenissen en emoties. Met de tijd zal het vast minder worden, maar blijkbaar ben je er (onbewust) nog veel mee bezig waardoor het 's nachts in je dromen terugkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee Helmer, zoals meestal staat er geen reactie bij dus ik moet ernaar raden.
Misschien probeerd die persoon je een boodschap mee te geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je die nu eens loslaat, dan is die meteen weg... Het is nog iets dat je moet afmaken naar die persoon, jij... Niet die ander, maar jij... Doe dat en hij kan weg gaan...
Dromen zijn in jou een vinger die naar de maan wijst, bijt niet in die vinger, maar kijk goed waarheen die wijst... en het zal je geopenbaard worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het je moeder is is dat normaal.
Maar als het de baas van je werk is dan vind je dat minder erg.Dus je kunt misschien nadenken of die persoon voor jou belangrijk was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent aan het afscheid nemen, en dat lukt niet een twee drie.
schrijf een brief aan deze persoon over hoe je je voelt en wat je voelt.

Ik hoop dat het daarna beter gaat met je.