Te vlug in een relatie: Slecht of niet?

Daarmee bedoel ik eigenlijk: Wat snel begint eindigt dat dan ook snel? Ondanks dat je elkaar kort kent, wel veel weet van elkaar en je dus weet dat het goed kan gaan.

Goed nieuws; De jongen en ik hebben uiteindelijk besloten toch een relatie aan te gaan ;) Bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Wat goed voelt en goed is, is ook goed. De snelheid waarmee je een relatie instapt zegt niet of het perse goed of fout zal gaan, dat is van meer dingen afhankelijk. Snel en goed kunnen prima samengaan, ook in relaties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Slecht, dan word je teruggefloten...

Het is niet zo dat per definitie snel begint ook snel eindigd hoor... dat niet... maar de kans is wel groot...

slowly slowly does it...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan. Mijn (nu) man en ik woonden na een maand al samen. Maar we hebben in het begin vooral veel gepraat met elkaar. En meteen van elkaar geaccepteerd hoe we zijn en het rugzakje, gevuld met ons beider verleden, eerst leeggeschud en afgetast hoe we daar tegenover stonden. We zijn inmiddels bijna negen jaar bij elkaar en nog steeds gelukkig, omdat we enerzijds erg gehecht zijn aan elkaar en anderzijds elkaar ook de ruimte geven voor onze eigen dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je drie keer met elkaar naar bed bent gegaan heb je verkering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"I did not had a sexual relationship with that woman."
Hangt ervan af waar je interesse ligt. Quick and dirty of slow and with style.

Toegevoegd op 30-05-2009 12:43:29
Dus ik vind het niet perse slecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoor sommige stellen die 6 jaar verkering gehad hebben maar het toch uit maakte.
Ik hoor ook stellen die 1 jaar verkering hebben en dan trouwen.
De ene maakt meer mee in de verkeringstijd dan de andere. Als je intensief verkering hebt kan je, in mijn ogen, sneller trouwen als dat je elkaar maar 1 x per week ziet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hoeft niet perse iets wat snel begint zegt eigenlijk niks. het is alleen wel zo als die chick of die gozer net uit een lange relatie komt het kan zijn dat het een verwerkingsmethode is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, da's vantevoren niet te zeggen. 'T kan goed gaan of 't kan fout gaan. Maar er zal inderdaad wel enige relatie zijn tussen hoe lang je elkaar al kende en hoe lang de relatie zal gaan duren. Maar te lang wachten is ook niet goed want dan kan de ander een ander vinden.
Hoe meer mensen er zijn, hoe meer concurrentie. Dus hoe sneller je moet beslissen wil je iemand aan de haak slaan. En dus hoe groter de kans dat de relatie later spaak loopt. Ik vermoed dat dat één van de redenen is dat relaties tegenwoordig vaker op de klippen lopen dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's een interessante en tegelijk moeilijke vraag. Misschien dat er wel enig verband is tussen de twee, maar ik denk niet dat het als een wet van Meden en Perzen geldt.

Ik denk dat als je iemand echt leuk vindt, als je bij jezelf echt merkt dat dat gevoel echt en oprecht is, dat je er dan best voor kunt gaan. En dat je niet te lang wetenschappelijk moet gaan analyseren of het te snel is of niet.

Liefde is tenslotte vooral een gevoelskwestie, en geen verstandskwestie. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Na twee weken gaan samenwonen, na een maand verloofd, na een jaar getrouwd, inmiddels ruim zeven jaar samen.

Wat snel begint, hoeft dus niet snel te eindigen. bij ons in ieder geval niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mn vriend en ik zijn vandaag 13 maanden bij elkaar. En we leerden elkaar 13 maanden geleden kennen. Het ligt helemaal aan de persoon zelf en of die bij je past. Je moet maar geluk hebben dat je ook echt een goede partner hebt gevonden en anders kom je er snel genoeg achter ;)