Is er een goede manier om een gebroken relatie alsnog te redden?

ik ben net uit elkaar met mijn partner na 2 en half jaar relatie maar wil hem heel graag terug

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Ja dat kan heel zeker... Iedereen kan een foutje maken, iedereen kan dat gebeuren.. En als iemand een foutje maakt en er spijt van heeft, dan is er totaal geen reden om een relatie af te breken, nee sterker nog, dat is een hele goede reden om de relatie sterker dan ervoor te maken...
Maar eerlijkheid is een must, trouwens sowieso al in een relatie...
Ook als er een pauze was, als er weer een "leerveld" en aantrekking is, kan dat heel goed... Wel goed uitkijken of oude structuren terugkeren, dan moet je wel heel goed oppassen... Als dat zo is, moet je allebei aan de bak en heel zuiver kijken... Maar het kan wel degelijk... Liefde is niet aan rede gebonden, dus als het er werkelijk is, geef het de kans... En als het je lukt, dan zijn jullie allebei gelukkig...

Toegevoegd op 30-05-2009 10:13:00
Maak niet opnieuw dezelfde fout, als je dat doet, meteen wegwezen, dan loopt het geheid fout en is het een doodgeboren kindje... Hoe pijnlijk het ook is voor je... Ga alleen voor het totale, alles minder dan dat is een tijdbom die eerder afgaat dan je lief is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

tsja, soms weet je pas wat je had als het weg is he, als dat besef wederzijds is lijkt me een hereniging wel kansvol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe niet want er zijn zoveel factoren die meespelen waarom een relatie strandt. Een ervan zal zeker zijn dat een bepaald gedrag van jou en vice versa gewoon niet met elkaar te vereenzelfigen zijn. Je kunt tegen je zelf zeggen ik kan veranderen maar dat kan je niet. Dat zou tegen je eigen karakter en persoon ingaan.

Als er een deurtje open is gebleven ga dan in elk geval niet desperaat zijn en kies gewoon de weg van je eigen leven. Dat geeft de grootste kans van een herstel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt van diverse factoren af, zoals de reden van de breuk. De belangrijkste voorwaarde voor een herstart, is dat jullie er beiden achter staan. Als een van de twee zijn of haar twijfels heeft of hier ronduit afwijzend tegenover staat, acht ik de kans vrijwel nihil dat een dergelijke herstart van relatie mogelijk is, dan wel standhoudt.
Je komt er overigens maar op een manier achter en dat is met elkaar hierover praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aanleiding/reden
Bepaal voor jezelf wat de eigenlijke reden is dat je uit elkaar bent gegaan.

Lijstje met verschillen
----------------------------
Maak een lijst met jullie verschillen. Met welke verschillen kun je leven? Welke verschillen moeten echt veranderen en is dat reëel? Waarin kun jij veranderen?

Veranderen bij partner
-----------------------------
Wat moet er echt bij je partner veranderen volgens jou om jullie relatie te laten slagen. Hoe reëel is het dat dat echt gaat gebeuren.

Overeenkomsten
Welke overeenkomsten hebben jullie? Zijn jullie normen en waarden, manier van leven voldoende overeenkomend. Willen jullie hetzelfde?

Ik neem aan dat je eigenlijk nog wel van elkaar houdt, dat zal het probleem niet zijn.

Allebei animo?
Het allerbelangrijkst is of je partner ook wil. En is er bij beide voldoende animo om eraan te werken.

Communiceren
LUISTER naar elkaar. Als er nog een basis is dat je het beste met elkaar voor hebt, dan helpt het om je te bedenken dat wat de ander zegt zijn gevoel en probleem weer geeft. Het is niet bedoelt om je te pesten. Er zijn simpele communicatie methoden die een wereld van verschil maken:
- ik hoor dat je zegt dat...
- ik voel me ....
- ik zie dat je boos bent om...

Deze laatste is echt heel krachtig! Schrik niet van de reaktie: ja heel erg boos, want.... Dat is namelijk de bedoeling! Hij/zij voelt zich ineens begrepen en gesteund en vrij om meer uitleg en uiting te geven.