De reden is altijd onduidelijk. er is menig wetenschappenlijk onderzoek naar gedaan en die komen dan vaak uit op sociale psychische oorzaken zoals opvoeding en intresses of ze gaan meer de biologische richting in zoals feromonen.
al met al het is en blijft onduidelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien heeft het te maken met reincarnatie een onbewust proces van herkenning!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik raad je aan om werken van Sir Isaac Newton te gaan lezen. Twee fysieke massa's trekken elkaar altijd aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze trekken elkaar aan als ze verschillende polen hebben, dat wil zeggen dat ze van elkaar iets te leren hebben... zo simpel is dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan zeker allerlei theorien, maar is er niet meer? Wetenschappelijk gezien komen we niet altijd ver genoeg. Het is duidelijk een gevoels kwestie, maar dan een gevoel van wat?
Wat is er dan te voelen? Mensen hebben een bepaalde voorkeur voor een andere persoon(ander geslacht) maar dat is nog goed voor te stellen.
Maar toch, een aantrekkelijk persoon , is soms alleen maar aantrekkelijk en dat wil niet automatisch zeggen dat je , je aangetrokken voelt.
Soms is de persoon helemaal niet aantrekkelijk, maar voel je, je toch aangetrokken! Het is dus meer dan visueel aantrekkelijk. Maar wat meer?
Bij sommige deelnemers van g.v. heb ik het gevoel met plezier antwoord te geven, maar er zijn er ook bij die ik liever over sla.
Maar ik heb de meesten nooit gezien? Ieder mens straalt energie uit die niet door iedereen als prettig ervaren wordt, zit daar dan de oplossing?
Kennen we niet allemaal het gevoel dat we sommige mensen al bij voorbaat niet mogen?Ze hebben nog niets gezegd, niets gedaan , niets gevraagd en toch mag je ze niet!
Dus ergens ervaren we de energie die ze uitstralen niet of juist wel als aangenaam.
De mens is net een magneet, met aantrekken en afstoten, nu alleen nog maar waarom?
Ik heb alleen nog maar een vermoeden, maar weet het nog niet zeker!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zie je in die andere persoon iets wat een soort van aanvulling is van iets wat je zelf mist. Even uitduiden: Zelf ben je misschien erg zuinig, zo niet gierig. Dan ontmoet je iemand die bij wijze van spreken met geld smijt en erg gul is. Jij waardeert dat zeer en huppakee: de klick is er!
Alleen is deze aantrekkingskracht van een soort die snel opgebrand is. Zeker als dit stel intussen partners zijn geworden, want dan is het ineens niet zo leuk meer en komen de verwijten over en weer. Weg aantrekkingskracht.
(Tot zover tante Lola)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak is het de uitstraling die iemand je aantrekt. Daarvoor hoeft iemand niet eens qua uiterlijk aantrekkelijk te zijn. Het kan ook bepaalde woordkeuzes of hobbies zijn. (In mijn beleving dan, persoonlijk vind ik dat dat mij kan aantrekken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je creeërt in je opvoedingsfase ideaalbeelden, een combinatie van onbewuste criteria en andere heel bewust. Ik ben echt overtuigd dat we in een fractie van seconde bij een ontmoeting al deze gegevens als het ware scannen en toetsen aan onze basiscriteria en vervolgens onbewusst filteren. Iemand lacht, ziet er leuk uit(subjectieve gegevens), praat mooi en stelt interesse in je zal met een grote waarschijnlijkheid je aantrekken en als die persoon in dezelfde range van criteria zit kan de magie ontstaan. Het heeft ook te maken met het zich openstellen voor nieuwe kontakten zonder voorbehoud.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenpolen trekken elkaar aan. Dat is niet omdat ze elkaar dan zo mooi aanvullen, maar omdat ze samen genetisch sterker materiaal opleveren, onbewuste voortplantingsdrift dus.