Wat voor een blad is dit?

Ik vond dit blad tussen het onkruid dat ik in de tuin aan het weghalen was. Echter geen idee wat het is.

Picture for question
3 jaar geleden
in: Natuur
2.5K

Antwoorden (1)

Galicische kool. Of in het Portugees couve-galega. Deze nationale groentesoort wordt gebruikt in de Portugese keuken voornamelijk in de soep genaamd caldo verde (groene soep). De smaak van deze koolsoort is vergelijkbaar met die van boerenkool, maar milder.
3 jaar geleden
Aponi
3 jaar geleden
Dat zou het wel eens kunnen zijn. Alleen geen idee hoe dat dan in mijn tuin terecht is gekomen.
Ik las in de link ook een verwijzing naar de wilde kool. Lijkt er ook erg op. Ik laat het gewoon staan en kijk wat het wordt.