Hoe kan ik mijn vleesetende venus vliegenval kraanwater geven?

kan een venus vliegenval tegen kraanwater als het gekookt is en dan afgekoeld is?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
4K

Antwoorden (1)

Kraanwater kan geheel verkeerd uitvallen, afhankelijk waar je ergens woont. Uitkoken en afkoelen helpt dan niet. Gebruik het goedkoopste pakken-water of nog beter gedestilleerd of gedemineraliseerd water (kan je kopen in doe-het-zelf-winkels; wordt b.v. verkocht om accu's bij te vullen).
Gebruik puur water om je planten water te geven. Je moet alleen vers puur water geven – gedestilleerd water, osmose water en regenwater zijn allemaal goede opties. Kraanwater kan veel opgeloste mineralen, zouten en ander oplosbaar materiaal bevatten dat in de loop van de tijd opgeslagen wordt in de grond van je plant, ziekte veroorzakend en uiteindelijk de dood van je plant.