Kun je het 'nu' meten als tijd?

Je kan een lichtjaar, een jaar, een uur en een seconde meten. Valt nu als tijd te meten? Is nu een tijdslimiet?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
1.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik heb geen antwoord op je vraag. Echter wou ik wel even melden dat een lichtjaar niet een tijdseenheid is maar het is een afstand.
Eén lichtjaar is de afstand die het licht in één jaar aflegt.

Het beste antwoord

Nee "nu" is niet meetbaar. Wellicht kan je zeggen dat het precies 0 seconde duurt in de engste definitie van het begrip. In andere gebruik hangt het al meer van de context af wat nu betekent en wat de gebruiker van het woord voor tijdspanne ermee probeert aan te geven.
====Met dank aan bamibak====

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat het "nu" oneindig klein is. Het nadert 0 maar is niet 0.
Toegevoegd op 29 maart 2019 14:19: tekst
5 jaar geleden
bamibal
5 jaar geleden
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat het "nu" oneindig klein is. Het nadert 0 maar is niet 0.
LeonardN
5 jaar geleden
Bijgevoegd, excuses voor de spelling :D

Andere antwoorden (1)

Nee, je kunt het "nu" niet meten, omdat tijd een onafscheidbaar onderdeel is van ruimtetijd en dat is een continuum waar dus geen stukjes tussen passen. Nu is zo'n stukje. Denk maar aan een lat: als je daar een stukje tussen wilt doen moet je die in 2en zagen en dat kan niet met Ruimtetijd.
Uit: Motum, het ontstaan en bestaan van ons heelal.