Hoe kun je onkruid tussen grind het beste bestrijden?

Het gaat om kleine grasachtige plantjes die na uittrekken toch altijd weer terug komen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
3.3K

Antwoorden (2)

Als er geen anti-worteldoek onder ligt, kun je een onkruidbrander overwegen. Deze zijn in het voorjaar bij Aldi of Lidl vaak voor een habbekrats te koop.
5 jaar geleden
paulus811
5 jaar geleden
En waarom een min? Het wordt tijd dat GV dit soort minkukels niet langer anoniem laat zijn.
Erna55
5 jaar geleden
Plus. Want een goed antwoord.
Reddie
5 jaar geleden
De tweede min is van mij.
Gras blijft niet ''terugkomen''. Het zijn telkens nieuwe zaadjes. En branden is onzinnig energieverbruik. Je moet net zo vaak branden als je moet uittrekken.
En weet je wel hoeveel stankoverlast je bezorgt door te branden?
paulus811
5 jaar geleden
@Reddie, je mag het onzinnig energieverbruik vinden en vinden stinken, dat doet niets af aan het antwoord maar is jouw mening die ook nog eens niet klopt. Bovendien schrijf ik nergens dat de behandeling eeuwig effect heeft. Ja, natuurlijk komt het terug maar dat is met elke methode. Maar ik wacht met smart of jouw briljante antwoord....
Besproeien met een 1/100 oplossing van water met schoonmaakazijn.
Herhalen na 2 weken, zonodig nogmaals na 4 weken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
De min is van mij.
Gras blijft niet ''terugkomen''. Het zijn telkens nieuwe zaadjes. Je moet de behandeling net zo vaak herhalen als je moet uittrekken.
paulus811
5 jaar geleden
@Reddie, je herhaalt jezelf met onzinnig argumenten. + ter compensatie. Overigens wel goed dat je aangeeft waarom je een min uitdeelt, dat valt te waarderen.