waarom groeit een tuinkers met water beter dan met appelsap?

want in appelsap zit toch voeddingsstoffen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
4.7K
Rieneke1
6 jaar geleden
Ik denk dat de suiker de porieën verstopt.

Antwoorden (3)

Een plant heeft water nodig om fotosynthese uit te voeren. Uit fotosynthese kan de plant brandstoffen maken en daardoor groeit te plant. Omdat in een glas appelsap minder water zit dan in een glas puur water groeit de plant dus sneller omdat hij beter aan fotosynthese kan doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De zuurgraad van appelsap is heel erg laag, te laag voor de meeste planten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In appelsap zitten stoffen die dieren en mensen kunnen gebruiken als voedingsstof, zoals suikers en eiwitten.
Planten hebben daar niets aan. Die hebben fosfaten en stikstofverbindingen nodig. En die zitten niet in appelsap.