waarom zijn wij mensen zo goed ontwikkeld en andere dieren niet??

serieus antwoord astublieft

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.4K
Amadea
6 jaar geleden
Een mens is geen dier.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is een onjuiste veronderstelling. Kijk maar eens hoe slecht wij van een gebouw af vliegen of onder water zwemmen voor uren. Wij hebben als mensen een vrij bijzondere set skills, net zoals allerlei dieren dat hebben.
Erna55
6 jaar geleden
Een mens is biologisch gezien een zoogdier.
Er zijn heel veel dieren die beter kunnen horen, zien, ruiken en voelen dan een mens.
tinus1969
6 jaar geleden
@Amadea, biologisch gezien zijn we gewoon een dier

Antwoorden (3)

Dat is omdat we ons zelf als maatstaf nemen.
Honden vinden ook dat ze goed ontwikkeld zijn, voor de dingen die zij doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+Hoewel wat simpel en technisch incorrect (we weten inderdaad niet wat honden denken), is dit het antwoord zoals ik het ook zie. Wij zien wat wij doen en er is geen enkel ander dier dat ons dat na kan doen. Maar als een vis ons zou zien zwemmen of een vogel zou zien wat voor obstakels wij moeten overwinnen voor we kunnen vliegen zouden zij ons als minderwaardig/slecht geëvolueerd zien voor het kunstje wat zij goed kunnen. Een vis zal niet kunnen vliegen als een vogel en een vogel niet kunnen zwemmen als een vis, wij echter kunnen hun gedrag wel emuleren (duikboot, vliegtuig etc.) daarin zijn we vrij uniek. Maar dat maakt niet dat je kan zeggen dat mensen dus beter ontwikkeld zijn. Zeker niet biologisch. Zonder die kunstmatig gefabriceerde objecten vallen we hard uit de lucht of stikken we direct onder water. De "ontwikkeling" meet je dus op iets af en dat is zoals harry terecht stelt vaak in het voordeel van de mensen omdat deze de afmeting doen. Vissen "winnen" in zwemontwikkeling
Vogels "winnen" in vliegontwikkeling
Mensen "winnen" in objectmanipulatie-ontwikkeling
tinus1969
6 jaar geleden
Ik vind dit ook een adequaat antwoord. Wij zijn helemaal niet zo goed ontwikkeld, in een aantal opzichten. Er zijn allerlei dieren die op allerlei punten betere ontwikkeld zijn dan wij.
Als je het zou willen begrijpen moet je wel de Evolutietheorie "aanhangen".
Basis van de evolutie is steeds, dat de sterkste overleeft. In de voortplanting zullen organismen steeds muteren en daarbij komen sterke en zwakkere exemplaren bij voor.
In de microbiologie is het bekend, dat micro-organismen zich aanpassen aan hun omgeving. Ze worden bijvoorbeeld resistent tegen antibiotica. De organismen die er niet tegen kunnen gaan dood, maar de juiste mutanten zullen overleven en hun stam weer uitbreiden.
Van ratten en muizen is bekend, dat zij resistentie kweken tegen rattengif.
Beide voorbeelden zijn ook de oorzaak, dat we steeds weer nieuwe antibiotica en nieuw rattengif moeten verzinnen.
De evolutie van de mens is een stuk verder gegaan. Niet alleen lichamelijke sterkte, maar ook geestelijke creativiteit en (daardoor) o.a. technische ontwikkeling maken van de mens een sterk organisme. De kracht van de mens is dus zijn sterke geestelijke ontwikkeling.

NB: Geen bron, maar mijn korte interpretatie van de Evolutietheorie

Toegevoegd na 2 minuten:
En die sterke geestelijke ontwikkeling moet je dan ook zien als de geestelijke evolutie van de mens.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat mensen een drievoudig brein hebben en dieren een tweevoudig brein.
de drie delen zijn het reptielenbrein, het emotionele brein en een rationeel brein (neocortex)
Dieren hebben geen neocortex of in ieder geval niet een zo goed ontwikkelde.