Weet iemand wat voor stenen/kristallen dit zijn?

Ik heb een aantal steentjes/kristallen gekregen, maar wil graag weten wat voor stenen dit zijn. (Zie foto.) De kleine, licht-gele steentjes heten volgens mij citrien, maar ik weet het niet zeker. Iemand die er verstand van heeft? :)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.4K

Antwoorden (1)

De grote steen lijkt een stuk van een amethistgeode. Dat zie je meestal aan de roze-paarsachtige kristallen (hoewel deze wel erg klein zijn). De andere steentjes lijken het meest op licht verontreinigde kwarts maar niet op citrien. Duideijk onderscheid kun je pas echt maken, als je grote (heldere) kristallen hebt.