Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is taxusgrond giftig?

Ik wil een aantal taxus struiken verwijderen. Vroeger wel eens vernomen dat "daar waar een taxusboom heeft gestaan iets anders niet meer groeit".
Is dit juist of kan ik gewoon wat anders planten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kan daar gewoon planten wat je wil. Wel is het mogelijk dat de grond geen mineralen etc. Meer bevat waardoor je.deze.opnieuw.moet bevestigen. Wellicht bedoel je de beruchte taxuskever die op taxusplanten opeet waardoor ze doodgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je. En ja de kever heb ik idd gehad
Er zijn weinig planten die de grond vergiftigen. Er zijn wel planten die de grond uitputten of ziektes krijgen die een tijd in de grond blijven zitten. Een taxus groeit ook vrij schrale grond dus de kans dat het laatste beetje voeding nog uit de grond is is niet ondenkbaar. Het ligt eraan wat je ervoor in de plaats wil zetten of je moet bemesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Giftige grond is dus een fabel. Wellicht verwarring met de giftige bes en jonge scheuten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding