Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet iemand wat dit kleine insect is?

Kan iemand mij helpen, sinds een dag of 2 loopt dit kleine insect overal rond. Met het blote oog lijkt het een stofje tot je het ziet bewegen, de foto is met een microscoop app gemaakt. Het insect bijt volgens mij ook, dit denk ik omdat ik onverklaarbare beetjes heb. Ze lopen over je lichaam zelfs in je haren , in bed en op hond heb ik ze ook al gezien. Weten jullie ook wat we eraan kunnen doen.
Alvast heel hartelijk bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Vlooien?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zijn dat niet gewoon bedwantsen? Die komen vaak voor en neem je per ongeluk soms mee als je in een hotel/vakantiehuis hebt geslapen.
Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Melelana
Kunnen die ook verschijnen als je niet op hotel/vakantiehuis bent gegaan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De beestjes zijn alleen wit ik vind geen grotere bruine en ik heb bedwantsen hun verstopplekken opgezocht bij stopcontacten etc. Hier vind ik geen beestjes , de beestjes lijken wel van buiten te komen
Dat is geen bedwants maar een mijt. Gezien de vermelding van een hond zal het een vachtmijt betreffen.

Cheyletiellamijten zijn besmettelijk: dieren kunnen gemakkelijk geïnfecteerd raken door contact met andere dieren. Deze vachtmijten komen voor bij zowel honden als katten, maar ook andere diersoorten kunnen er last van hebben. De mijten zijn in principe wel gastheerspecifiek, wat wil zeggen dat iedere diersoort z'n eigen mijt heeft: Cheyletiella yasguri bij de hond en Cheyletiella blakei bij de kat. Maar in praktijk zijn de mijten niet zo kieskeurig en kunnen ze wel eens de “verkeerde” diersoort infecteren. Ook kunnen ze een mens tijdelijk infecteren en daarbij irritatie veroorzaken. Dit uit zich in rode jeukende bultjes, meestal op de armen en de romp.

Vachtmijten zijn te behandelen met diverse producten die gebruikt worden voor vlooienbestrijding, o.a. selamectine. De behandeling moet tijdig herhaald worden om herbesmetting te voorkómen. Omdat het een infectieuze aandoening is, moeten ook de contactdieren behandeld worden. Het is tevens aan te bevelen om de leefomgeving van het geïnfecteerde dier grondig te reinigen. Maar een mens hoeft niet te worden behandeld, daarbij verdwijnen de klachten vanzelf.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb vooral de beetjes op mijn gezicht, wangen, voorhoofd,...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding