Wat is dit voor een steen?

Ik heb een aantal jaar geleden buiten een ovaal/ei vormige steen met een donker groene kleur gevonden, en als het ligt erop valt zie ik af en toe een blauwe glinster en weet nogsteeds niet wat het voor steen is.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.1K

Het beste antwoord

Dit is zeker geen Carneool, die is oranje.

Je foto is niet echt duidelijk wat betreft de kleur, want ik zie een donkerblauwe steen, dat zou sodaliet kunnen zijn. Sodaliet heeft schitteringen t.g.v. insluitsels. Sodaliet kan overigens ook een groenige kleur hebben.
Een andere mogelijkheid wanneer hij donkergroen is met schitteringen (ook door insluitsels), dan kan het ook Aventurijn zijn.
Van beide edelstenen worden veel van deze eieren geslepen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedankt voor het antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Een carneool