waarom blijven mijn druiven zo klein plant is 3 jaar oud ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
5.1K
fremar
6 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/wonen/tuin/vraag/81434/huis-tuin-keuken-druiven-klein

Antwoorden (1)

Dan moet je hem snoeien en krenten, en de diefjes er uit houden.
In het voorjaar als het voedsel van de plant nog stil staat, en er geen vorst meer is moet je de oude takken snoeien (die zijn bruin).
Je laat twee of drie takken door lopen (de leggers), en je knipt ze aan het eind door tot zo ver je ze wilt hebben.
Daar komen groene takken aan, die moet je boven de tweede angel afknijpen.
Die angels splitsen zich op, de ene om zich vast te houden, de andere groeien de druiven.
Vervolgens zie je dat in de oksels van de bladeren groene scheutjes (de diefjes), die moet je er elke keer uit knijpen.
De druiventrossen moet je uitdunnen( Krenten) als je ze dikker wil hebben.
Succes!

Toegevoegd na 34 minuten:
foto; Voorbeeld wat de leggers zijn(in dit geval vier)
Bij de rode strepen snoei je het volgend jaar op het eerste oog.
Dus niet in de legger maar de takjes die er aan zitten!

Toegevoegd na 36 minuten:
foto; Voorbeeld wat de leggers zijn(in dit geval vier)
Bij de rode strepen snoei je het volgend jaar op het eerste oog.
Dus niet in de legger maar de takjes die er aan zitten!