Waarom word mijn conifeer gedeeltelijk geel ?

Ik heb een oude conifeer van 25 meter hoog die sinds kort voor de helft geelbruin word wat kan ik hier aan doen of is dit gewoon einde

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.9K
Rieneke1
6 jaar geleden
Ik doe een gok, maar het is in het begin van de zomer lange tijd kurkdroog geweest, en veel planten en bomen hebben daar onder te lijden gehad.

Het beste antwoord

Ik denk dat je dan moet denken aan een schimmel.
Tegenwoordig is het warm en vochtig en als de conifeer vrij dicht is hoopt deze vochtigheid zich op en droogt niet op, daardoor ontstaat die schimmel.
Omdat u er geen foto bij hebt staan zet ik hier een link onder hoe er dat uit ziet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar alle waarschijnlijkheid heeft je conifeer last van luis. Komt heel veel voor bij coniferen. Deze luis zuigt het sap uit de naalden en takken, waardoor de conifeer bruin wordt en na verloop van tijd sterft.
Oplossing: de conifeer bespuiten met Admire of Calipso (verkrijgbaar bij goede tuincentra of bij landbouw-coöperaties. Spuiten moet na een aantal weken herhaald worden.