Ik heb een schuin dak van 84m2! Mag ik bij neerslag gewoon x het aantal gevallen l/m2 berekenen? Of heb ik enig verlies omdat er hellingsgraad is?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.4K

Antwoorden (1)

Nee je moet niet naar je dak kijken, maar naar je vloeroppervlak. Hoe spitser je dak hoe minder l/m² je hebt als je naar je dakoppervlak kijkt.

Toegevoegd na 8 minuten:
https://ibb.co/h7P1Pv

Extreem voorbeeld waar ik een dakoppervlak van 84m2 naar twaalf echte vierkante meters heb gemaakt.

Toegevoegd na 18 minuten:
Met dank aan theo15

kleine aanvulling, als deze dakhelling op het zuiden staat, en er komt een hevige bui met zuidenwind zal er wel iets meer regen opkomen dan als je het grondoppervlak zou nemen.

Dus in mijn tekening en een enorm wind zou je aan een kant toch weer naar de 42m² kunnen gaan aan EEN! kant.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ heel goed aangegeven. kleine aanvulling, als deze dakhelling op het zuiden staat, en er komt een hevige bui met zuidenwind zal er wel iets meer regen opkomen dan als je het grondoppervlak zou nemen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, zat ik ook al aan te denken!