Is het met het oog op wereldwijde economische crises, armoede, ontslagen en arrogante staatshoofden, stilte voor de (opstandings)storm?

B.v. massale stakingen, oproer en demonstraties tegen de heersende klasse zoals in de jaren 70 en 80?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zou kunnen, maar kunnen zij elkaar nog wel vinden om dergelijke initiatieven te ontplooien? We hadden bij een andere vraag al geconcludeerd dat 1/5de deel van de bevolking leeft als een kluizenaar. Dus hoe?

Ik denk dat we steeds meer individuele acties gaan zien zoals onze vriend K.T. die op koninginnedag de boel op stelten zet, een understatement voor de duidelijkheid. Maar wel een moderne uiting van enorme frustratie. En een protest wat de maatschappij een individu aandoet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Staking tegen de heersende klasse...

Je bedoeld Wim Kok op het Malieveld. De stakingen tegen de hoge olieprijzen. En de staking tegen die paar bommen die nog steeds op Soesterberg liggen opgeslagen in een bunker...

Anders heb ik namelijk een hoop gemist tijdens mijn jeugd en kinderjaren...

Het lijkt me niet dat er weer van die massale stakingen uitbreken. En ik denk dat het met jouw argumenten best wel eens zal meevallen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, de mens is niet meer zo eensgezind... Helaas... Dat is niet meer... Enkel individuen die nog wat proberen uit te richten, maar meer dan dat is niet meer...
De vakbonden is ook niet meer... die hebben ook al geen macht meer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neen, de welvaartsindex is factor tien toegenomen sinds WO II. Dus echt pauperisme kom je europa bijna niet meer tegen. Bovendien is de vakbondorganistaie van een echt anti-patronaat gunstig geëvolueerd naar een behoeder van de verworven rechten. Er zijn ook geen grote redenaars meer die de bevolking kunnen opjutten. Er is zoveel media en zoveel ontspanning dat de mensen een stuk afhaken en hun sociale bewogenheid temperen. Het deert hun minder.
Men kan er mee leven.Men realtiveert gemakkelijker. dus neen , de grote oproer komt er niet.