Wat is nu precies vrouwen logica?

Jaren lang heb ik met vrouwen gewerkt in mijn bedrijf. Telkens weer bleek dat vrouwen over veel zaken er totaal anders over dachten dan mannen. Waarschijnlijk daardoor is het veel makkelijker om met ze te werken. Maar wat is nu er eigenlijk over bekend?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Als vrouw wil ik hier natuurlijk ook op reageren.
Na gegoogled te hebben, werd ik niet veel wijzer. Dit woord wordt vooral door mannen gebruikt en altijd in een negatieve betekenis.
Ik geef toe dat vrouwen anders denken dan mannen. Ze berekenen minder; hoeven niet alles bewezen te hebben; ze denken praktischer en gebruiken meer hun gevoel. Bijv.:Een man kijkt naar de hoeveelheid geld die uitgegeven is, een vrouw kijkt naar hoeveel ze er voor gekocht heeft.
Net als dat mannen elkaar beter snappen (mannenhumor), snappen de vrouwen hun seksegenoten beter.
Maar is daar iets mis mee? Maakt het iets uit dat we verschillend denken en de dingen verschillend aanpakken? Beide methoden hebben voor- en nadelen. Maak gebruik van elkaars kwaliteiten. Dat je andermans denk- en handelwijze soms niet niet helemaal snapt, neem je dan maar voor lief!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Logisch: +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Whahahaha...
gewéldig die cartoon... ik heb 'm gelijk uitgeprint en op de monitor van XiniX geplakt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en ook een compliment voor je uitleg...bravo!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ruth, een veel te soft antwoord! als de verschillen zo klein waren vielen de problemen ook wel mee. Maar je ,herkenbare, cartoon is super!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Ed, maar zoals ik al schreef, heb ik geen zinnig antwoord kunnen vinden (heb echt heel lang gegoogled). Het verschil in denken is er en dat zul je moeten accepteren. Daarbij is het natuurlijk mannenlogica dat je het verklaard wilt hebben.

Andere antwoorden (12)

Dat is willekeur en verandering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorbeelden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie Deva... is rainbowdancer nu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar heb je het over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O.K.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nu niet meer...
Vrouwen en Logica, zijn dat geen tegenstrijdige dingen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwen zijn over het algemeen minder goed in staat om samen te werken, en hebben een ander gevoel voor hierarchie. Mannen zijn meer competitief, en accepteren een meerdere sneller. Maar onderzoek hiernaar staat in de kinderschoenen, en de heersende mening verandert daardoor regelmatig.

Wel is duidelijk dat mannen en vrouwen anders naar dit soort zaken kijken... Maar de maatschappij verandert zelf ook nog eens, wat onderzoeken nog lastiger maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pssst...ik zou het eigenlijk niet moeten verklappen, maar de dames van 'Lekker Slim' die weten precies wat vrouwenlogica is ... of in ieder geval... ze laten er een paar knappe staaltjes van zien...gauw kijken mannen... dan gaat er een wereld voor je open...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fimpje gezien, gelukkig is het minder erg! Wel leuk dank je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is dit echt?
of gewoon geacteerd?
(+1) voor filmpje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eltigre ik hoop dat het geacteerd is... dan zijn die meiden geniaal... als het spontaan is tja... dan...
Mijn indruk (totaal niet wetenschappelijk onderbouwd, voor zover ik weet) is dat vrouwen meer geneigd zijn te vertrouwen op hun gevoel. "Het voelt goed, dus *is* het goed.".

Mannen zijn meer geneigd alle kanten van een probleem te bekijken, alles mee te nemen wat ze kunnen.

Een volkomen onbewezen hypothese zegt dat vrouwen in de oertijd hooguit bessen verzamelden, en verder in het dorp op de kinderen pasten. Dan is het van belang dat iets goed voelt, dat de sfeer goed is. Of hun meningen in overeenstemming zijn met de echte wereld, is niet van belang.

Mannen daarentegen waren op jacht, of in oorlog. Daarbij is het van levensbelang dat je precies weet waar de vijand of de prooi is, en wat die kan, en hoe je je het beste verdedigt dan wel hoe je het beste een aanval inzet. Het voelt pas goed als het in overeenstemming is met de echte wereld.

Provocerend gesteld: vrouwen denken dat ze holistisch denken, mannen denken holistisch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
can u tell me what "Holistisch" Means...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
It means "holistic". Which means: looking at the whole, considering all aspects. It is opposed to focusing on a few details whilst ignoring the rest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HÈ????
hoe kan het dat Rotaluclac zomaar een antwoord geeft dat niet wetenschappelijk is onderbouwd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan heel goed hoor. Je hebt nog een erg beperkte kijk op mijn persoontje (dit is niet beledigend bedoeld).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
da's dan maar goed ook, want beledigen is niet netjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zo netjes joh.... Kan me trouwens best voorstellen dat mensen hier een beperkte blik op mijn persoontje hebben. Dat komt doordat ik op bepaalde vragen vaker reageer dan op andere. Zie het zo: Zet mij in een forum met PETA-activisten, en ik zal het standpunt van de dierlaboranten verdedigen. Waarom? Omdat die PETA-activisten maar één kant van de zaak zien, en de andere kant, die ik ook belangrijk vind, vergeten. Zet mij in een forum met hardcore dierlaboranten, en ik zal het standpunt van de dierenrechtenactivisten verdedigen. Waarom? Omdat die hardcore dierlaboranten maar één kant van de zaak zien, en de andere kant, die ik ook belangrijk vind, vergeten.
Voorbeeld van vrouwen logica: Naar een feest: Ik heb niets om aan te trekken. Volgende dag: Schat, we hebben nog een linnenkast nodig, ik kan me 'n kleren niet meer kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bonobo en Chimp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat vrouwen vooral zoeken naar harmonie binnen het bedrijf. Alle neuzen dezelfde kant op brengen en geen onderlinge ruzies en dergelijke.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwenlogica is multitasking, contactdoos, gevoelsmatige beslissingen en zelfs af en toe gelijk... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn grofweg twee manieren van denken.
Die voor het beter kunnen bevatten van de informatie etiketje krijgen.
Er zijn mannen en vrouwen die over beide beschikken.
Er zijn vrouwen waarmee niet is samen te werken en datzelfde geldt voor mannen.
Onderzoeken hierin zijn meestal onzinnig. Ze geven alleen een tijdsbeeld weer. Een situatie wordt getoond.
In het verleden waren mensen veel meer sociaal en moesten veel meer rekening met elkaar houden.
Ze zijn dus meer gewend aan samenwerking. Dat werd voor een deel veroorzaakt door de grotere gezinnen waarin ze waren opgegroeid. Vaak moesten de meisjes veel meer meehelpen dan de jongens. Ze waren het meer gewend.

Toegevoegd op 20-05-2009 09:14:39
SAMENVATTING:
Vrouwelijk denken wordt meer gekoppeld aan het gevoelsmatige. Dus alles wat nodig is om een huishouden draaiende te houden. Het zorgen voor en rekening houden met is daar een belangrijk onderdeel van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Eddijst;

Vrouwen vertrouwen doorgaans meer op hun gevoel, mannen op de ratio. Vrouwenlogica is daarom eigenlijk een contradictio in terminis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwenlogica is net als mannenlogica: het is logica!