Waaraan is Sylvia Millecam gestorven?

Was de oorzaak kanker of kwam het door haar borstimplantaten?

Volgens Jomanda was het het laatste.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Sylvia is gestorven aan een goed behandelbare vorm van borstkanker. Als ze er meteen mee naar een arts was gegaan, had ze 80% of meer kans gehad op genezing.

Of die kanker is veroorzaakt door de implantaten is hier niet relevant. Dat is hooguit van belang voor de vraag of zulke implantaten nog wel mogen worden toegestaan.

Jarenlange irritaties kunnen kanker veroorzaken, maar die kans is klein. Voor implantaten worden juist siliconen gebruikt omdat die zo weinig irritaties veroorzaken.

Toen Sylvia in een heel laat stadium met haar "ontsteking" alsnog naar een arts ging, zag die ogenblikkelijk dat ze borstkanker had. Die was toen echter al flink uitgezaaid. En, waar je bijna nooit iemand over hoort, haar borstkanker was zo gegroeid dat hij door de borsthuid heen is gebroken. Dat geeft een uiterst smerige, stinkende wond waar etter, pus en bloed uitkomt. Heel pijnlijk.

Sylvia's vriend wilde haar vanaf het begin naar een arts sturen. Sylvia weigerde. Tja, wat kon hij doen? Ze wilde gewoon niet luisteren. Ze volhardde in de "behandelingen" van Joke Damman (Jomanda) en twee alterneuten. Ze maakte haar vriend duidelijk dat hij haar moest steunen, of anders kon oprotten.

Daar zit je dan. Je ziet je vriendin kapot gaan. Zij dwingt jou naar haar te luisteren, zij luistert echter zelf naar niemand. Dwingen kun je haar niet. Dat moet pijn hebben gedaan.

Maar goed, ik dwaal af. Terug naar de vraag: Sylvia is met zekerheid gestorven aan borstkanker. Een borstkanker waarvan ze met zeer grote waarschijnlijk zou kunnen zijn genezen. Een borstkanker die met minieme waarschijnlijkheid zou kunnen zijn veroorzaakt door haar implantaten, maar dat is hier niet relevant.

Ik vind het zorgwekkend dat dit proces alleen maar plaatsvindt door de volharding van de Stichting tegen de Kwakzalverij en de Stichting Skepsis. Zonder hen hadden de drie kwakzalvers gewoon verder kunnen gaan met hun praktijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitstekend verhaal. Rest mij toe te voegen dat het nuttig is als meer mensen door zouden hebben dat je best een mening kunt hebben maar dat op een gegeven moment de discussie gewoon beslecht is. Bewijs is bewijs.

Andere antwoorden (5)

Ha, die Genj;

Als Yomanda dat zegt....
....dan zal het dus toch wel kanker zijn.
Ik denk dat ze aan kanker is overleden, wat die trol uit Tiel ook roept.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het was aan kanker. Dat is medisch bewezen. Ik ga ervan uit dat zoveel jaar aan geneeskunde dit redelijk goed kan vaststellen heden ten dage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vertrouw Yomanda... de implantaten, maar dat wil niet zeggen dat Yomanda toch iets heeft laten liggen... We zullen dit nooit te weten komen, helaas..

Toegevoegd op 24-04-2009 17:42:16
Ik schrijf op wat er zich in mij manifesteert en ik spreek me net zo makkelijk tegen, maakt me niet uit... Het kwam er vanzelf te staan...

Ik heb geen opmerkingen meer om te plaatsen daarom dat ik niet reageerde...

en ja XiniX is X i n i X, of X i n i X, allemaal hetzelfde, of je het nu van voren naar achteren leest of andersom, het blijft hetzelfde...

groetjes van Shanti
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met dit antwoord heb je jezelf bij mij voor altijd gediskwalificeerd. Bedankt dat je even helder hebt gemaakt dat ik voortaan geen enkele waarde meer hoef te schenken aan jouw antwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens. Je had bij mij een groot positief karma. Dat is nu gedaald tot bijna nul. Nog wel positief hoor, maar veel is er niet meer van over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oi. Geen goede beurt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm, wel even goed opletten allemaal - deze persoon heet "X i n i X" (met spaties). Is dat dezelfde persoon als "Xinix" (zonder spaties)? Het is hier vaker gebeurd dat iemand net deed of hij iemand anders was met dergelijke trucs. Dus voordat we iemand onterecht beschuldigen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij heeft wel veel punten voor een prank-account...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmm, ja, klopt. Baaldag?
Iets misgegaan bij de vrimibo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En op andere vragen antwoordt Xinix wel serieus. Raadselachtig.
Wel eens op het idee gekomen dat de kanker het gevolg kan zijn van implantaten?

Sinds een goede vriendin een aantal jaar geleden aan kanker is overleden, weet ik dat kanker veroorzaakt kan worden door een langdurige irritatie.
Zij heeft altijd in een rolstoel gezeten en gebruikte een katheter die in haar blaas was ingebracht. Dit ding heeft voor een irritatie gezorgd die in de loop van heel veel jaren de kanker veroorzaakt heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jomanda gaf aan dat de implantaten waren gaan lekken. Dit is echter nooit het geval geweest. Implantaten kunnen inderdaad best kankerverwekkend zijn. Dit is echter niet de verdediging waarop Jomanda zich wil stoelen.
Sylvia is gestorven door haar eigen goedgelovigheid. treurig maar waar.