Waarom geven mensen soms domme antwoorden.

Mijn antwoord werd verwijderd op de vraag:Waarom worden cola-blikjes van aluminium gemaakt?Ik liet mij nogal kritisch uit,op sommige foute antwoorden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (9)

Ik weet niet wat jouw antwoord precies was, dus daar kan ik niet erg precies inhoudelijk op reageren.
Puur afgaande op de omschrijving in jouw huidige vraag zeg ik wel dat het geen antwoord op de gestelde vraag was.
Verwijdering is mijns inziens dus correct geweest.

Waneer je het minder eens bent met een gegeven antwoord, dan doe je dat door middel van het geven van een reactie.
Niet door het ventileren van die mening in een antwoord.
Antwoorden zij slechts bedoeld ter behandeling van de vraag.

Wanneer je het niet eens bent met een van de antwoorden, dan gebruik je de optie tot reactie.
Wanneer je onduidelijkheden in de vraagstelling ziet waardoor je geen antwoord kunt formuleren, dan reageer je op de vraag zelf.

Zoals gezegd;
Ik ben zelf niet bekend met dit specifike geval, maar afgaande op jouw eigen omschrijving denk ik dat de beslissing tot verwijdering juist was.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is al een methode om 'domme antwoorden' weg te krijgen; nl. gewoon op 'meld misbruik' klikken. 'T is dus niet nodig om je eigen antwoord te vertroebelen met allerlei chat-achtige inhoud (wat ook sowieso niet de bedoeling is). Hou 't altijd algemeen en speel niet op de man.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk voor een puntje, ja :). (En soms (misplaatste) humor. Mijn antwoorden zijn ook wel eens verwijderd, lol...)
Als je je ergens aan ergert kun je het natuurlijk ook negeren. Scheelt je veel gezeur en zo blijft je bloeddruk laag :) Dat is met televisie ook, vind je iets niet leuk, zap je weg.

Ik moet zeggen dat sommige vragen soms ook wel domme antwoorden uitlokken. Neem de vraag waarom hebben opblaaspoppen een ventiel in de nek? Een vraag die ik niet serieus kan nemen en dus ook geen serieus antwoord op zou gaan geven. Snap bedoel? ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dan heb je nog altjd wel mensen met respect te behandelen. Of je de vraag nu dom vindt of niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@ingrid: persoonlijk vind ik mijn gegevens antwoord op geen enkele manier respectloos.. als ik me vergis graag uitleg :) @max: ik toch ook niet?
In principe zijn er geen foute antwoorden.

klinkt raar maar is wel zo.

Het kan zijn dat het gegeven antwoord voor de beantwoorde juist klinkt. Ken je de term "klok en klepel"?

Je kan pas zeker zijn dat het fout antwoord is als de geantwoorde het juiste antwoord had moeten weten.

BV bij een examen. En hier zijn geen examens.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat mensen punten willen verdienen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of omdat anderen domme vragen stellen ook soms he. En nou niet zeuren dat domme vragen niet bestaan, want die bestaan wel. Wat kost een ijsje van een euro is een mega stomme vraag!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat had misschien moeten zijn: "wat kost een ijsje van een euro in Engeland?"
Maak er geen discussie forum van. Sommige mensen zijn met hun antwoorden vast op reacties uit, maar daar heb je toch lak aan? Tenzij je de vragensteller bent, dan geef je wel commentaar op domme antwoorden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kritisch ergens over uitlaten is iets anders als andere mensen afkraken. Jij bent zo te lezen niet slim genoeg om het verschil te kunnen maken.

Ik vind jouw antwoord op de vraag van de colablikjes dus eigenlijk een dom antwoord. Dus kan je het beste aan jezelf vragen waarom je zulke domme antwoorden geeft i.p.v. aan ons, lijkt me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
vaak helpt als je gewoon geen domme vragen stelt. Over het algemeen krijg je dan ook geen dom antwoord ;-)