Waarom wordt engels zo belangrijk gevonden?

Het aantal spaanssprekenden en zelfs het aantal spaansprekende amerikanen is veel groter.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (8)

Engels is de meest verspreide taal op deze wereld...
en zoals het woord al zegt, het is de taal waarin de engelen spreken...

is dat niet belangrijk?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Angel
English ????
Volgens mij zijn dat altijd nog de Chinezen die in aantal zelfs de spaanse taal overtreffen...

Dat er zo veel Engels gesproken wordt is dat het een relatief makkelijke taal is, zonder al te veel lettergrepen en/of woorden...

En het zal ongetwijfeld ergens te maken hebben met het feit dat de VS een wereldmacht is/was, Dat de UN er gevestigd is, dat de VS de belangrijkste NATO partner is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet je hoeveel talen er in China gesproken worden. In India bijvoorbeeld zijn er bijna 20 talen die de nederlandse in aantal overtreffen...
Het is de officiele voertaal van de Verenigde Staten. Sinds de ontdekking van Amerika door Columbus hebben veel landen geprobeerd een graantje mee te pikken en stichtten kolonies. De engelsen hadden New York op een gegeven moment overgenomen van de Nederlanders. Met zoveel verschillende nationaliteiten moet je een voertaal kiezen, het werd (op het nippertje) het engels, was bijna Duits geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft mijns inziens in de kern met vier zaken van doen:

I) Is historisch bepaald. (Zeker bijvoorbeeld wanneer je spreekt over voormalig Britse kolonieen en het na-oorlogse Europa.)
II) Wet van de grote getallen. (Een groot deel van de wereldpopulatie spreekt en verstaat in ieder geval op "hallo-dag niveau" Engels.)
III) Culturele verbondenheid of -adoptie. (Amerikaanse televisieseries, Engelse literatuur enz.)
IV) Gevolg van de spreekwoordelijke waarheid "Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt". (Amerika is vooralsnog een wereldmacht.)

Deze vier punten overlappen elkaar hier en daar en er zal best wat op af te dingen en aan toe te voegen zijn maar grofweg meen ik dat het een aardig raamwerkje bouwt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De Engelse cultuur is ooit eens wijdverspreid door het kolonialisme. De Amerikaanse cultuur is wijdverspreid, doordat veel inwoners van landen zich de Amerikaanse cultuur hebben aangemeten. Kijk maar naar de televisie: bijna alle buitenlandse programma's zijn Engelstalig. We hebben tegenwoordig dus vooral te maken met het Amerikaans Engels, hetgeen wel jammer is, want het Engels Engels is vele malen mooier en veelzijdiger ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het engels wordt belangrijk gevonden omdat het simpelweg de omgangstaal (werktaal) geworden is. Dit komt dan weer door het koloniaal verleden van de Engelsen.

Het is niet belangrijk of het de grootste taal is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Chinees is een grote taal maar veel moeilijker te leren. Nederlands zou ook niet in aanmerking komen omdat onze grammatica veel te ingewikkeld is. Frans wordt ook op veel plaatsen in de wereld, al dan niet als 2de moedertaal, gesproken. De Engelse taal ligt wellicht internationaal gemakkelijk qua woordbegrip en grammatica.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je praat nu over verschillen tussen Amerikaans engels en Brits engels. Dat zijn eigenlijk 2 verschillende talen. In Nederland wordt brits engels onderwezen maar op tv en internet kom je voornamelijk Amerikaans engels tegen.
Binnen de verschillende varianten is engels een heel consequente taal.
Het komt voornamelijk door de enorme culturele dominantie van engelstalige landen. Voor de opkomst van het Engeland als grote koloniale macht was Frans de internationale voertaal. (iets dat je nu nog terug ziet in internationale verdragen en landen conventies) Eerst de enorme Britse koloniale overheersing en na WOII de opkomst van de VS als dominante cultuur en de opkomst van computer technologieën uit Amerika .

Daar komt bij dat engels een redelijk eenvoudige taal is. Hoewel andere talen groter zijn als primaire taal zijn er ontzettend veel mensen die engels ooit in ieder geval beperkt hebben geleerd als een 2e taal en wie nog geen engels verstaat kan dat relatief snel leren.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld mandarijns of kantonees die door enorm veel mensen gebruikt worden maar enorm moeilijk zijn om te leren. Het is eenvoudiger voor een Chinees om engels te leren dan voor een Brit om mandarijns te leren. Dat maakt engels veel bruikbaarder als een internationale taal.