Hoe sta jij tegenover produkten 'made in China'?

let je erop of niet? Gaat het alleen om het goedkope?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

made in China zegt op zich helemaal niets. Made in Marokko kan ook kinderarbeid bevatten en made in Mexico doet niet garanderen dat mensen goed betaald zijn.

Made in China zegt slechts dat het in China is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
edo de kangeroo ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ploink ploink!

Andere antwoorden (9)

Let er eerlijk gezegd niet op.
Het maakt volgens mij ook niet zo veel uit. ze maken daar tegenwoordig ook best goede producten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind de spullen uit China erg dubieues,
en geef liever iets meer geld uit voor iets uit europa
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bij goedkope, eenvoudig vervangbare producten maakt het me niet uit. Zodra het enige waarde heeft (kan zowel financieel als beleving zijn) ga ik toch voor een afkomst die kwalitatief beter bekend staat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat denk je dat NL allemaal exporteerd? Onze grootste bron van inkomsten. Zouden andere landen ons dan ook gelijk dubieus vinden? China is een land met best goede producten. Misschien de factor mensenrechten speelt een rol.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Twijfelachtig wat betreft kwaliteit en moraliteit. Aan de ene kant gun je de chinesen de economische vooruitgang, aan de andere kant heb je de soms nare arbeidsomstandigheden, waarbij zelfs kinderarbeid voorkomt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik kreeg vorige week een mooi boek van de ASN-bank over kinderarbeid. Je zou eens weten in welke landen dat allemaal nog voor komt. Het grootste probleem van kinderarbeid komt voor uit analfabetisme.
Het gaat mij meer om de kwaliteit dan dat ik let waar een product vandaan komt. Dat maakt mij dan niet zoveel uit, of het uit China, Taiwan de VS of Frankrijk komt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag me af of dat het zin heeft daar echt op te letten...

In november 2006 heb ik precies één dag uitzendwerk gedaan bij een fabriekje die LCD TV's maakte...

Kort hierna liep ik met puur toeval tegen het desbetreffende spotgoedkope merk aan in een winkel. Ik deed me voor als geïnteresseerde bij de verkoper. Deze wist mij echter erg snel te overtuigen om naar een ander merk te gaan. Dit met de mededeling dat ik de toen al 2 jaar fabrieksgarantie erg hard en waarschijnlijk veel nodig zal hebben...

Ik heb nog steeds geen LCD TV, maar wil alleen aangeven dat er niet alleen in China slechte dingen worden gemaakt. Maar dus ook in Nederland...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
China is zonder enige twijfel het land van het straffeloze copieren, van dure horloges tot medicamenten (Lipitor) van Pfizer en van luxehandtassen tot mercedes-look-alike. Maar de internationale gemeenschap durft zeer weinig te ondernemen omwile van die enorme wereldmarkt. Geven en nemen , helaas. Dus ik ga resoluut voor europese produkten van kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat er 'iets uit China komt' maakt me geen ros uit eigenlijk. Je bekijkt een product en vraagt je af of de kwaliteit en de prijs goed is. En dan koop je het of niet.
Als je meer betaald dan nodig is 'alleen maar omdat het uit Europa komt' en dus niet om de eigenschappen van het product zelf, dan subsidieer je dus inferieure spullen vanwege politieke overwegingen. Nou moet je dat helemaal zelf weten, maar ik pas ervoor om slechte spullen te subsidieren. Laat die fabrikanten dan maar voelen dat ze minder moeten vragen of betere spullen moeten maken. Let wel, ik zeg niet dat Europees beter zou zijn dan Chinees of andersom! bekijk gewoon het product zelf! en bepaal wat het je waard is.