Ik wil je definitie 'slim' betitelen als 'hoger geschoold' en dan vervolgens antwoorden dat er in het Westen meer behoefte is aan deze doelgroep. Alle 'slimmerds' trekken dus naar het Westen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Lijkt me een boude stelling maar wanneer gemeten langs een Westerse meetlat zal je best gelijk hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Veel bedrijven waar hoger opgeleiden werken zijn gevestigd in de Randstad. Daardoor trekken ook veel hoger opgeleiden naar de Randstad.

Het heeft er volgens mij dus niet mee te maken dat mensen uit het oosten minder slim zouden zijn, maar het feit dat slimme (of in ieder geval hoger opgeleide) mensen van het oosten verhuizen naar het westen waar meer werkgelegenheid voor ze is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik realiseer me nu pas dat je misschien het Westen van de wereld bedoelt, niet het westen van Nederland. In dat geval vraag ik me ernstig af of de stelling wel klopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat duimpje naar beneden had naar boven gemoeten, maar mijn duim is te dik of mijn telefoonscherm te klein. sorry.
ik vind je insteek positief.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
No worries, ik zit hier niet voor de punten! Je reactie vind ik veel leuker om te lezen, bedankt.
Heb je daar ook een bron van, want anders is het een waardeloze stelling. Bedoel je het Westen of West-Nederland? Mocht het waar zijn, dan kan dat komen doordat er in het Westen veel meer kennisinstituten zijn. Het Westen is ook de bakermat van onze huidige samenleving. Maar zelf geloof ik er eigenlijk niet in dat geografische afkomst je slimheid bepaald.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de wijzen uit het oosten zijn weg gegaan, al 2009 jaar geleden (De wijzen kwamen immers uit het oosten)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Aangenomen dat dat waar zou zijn, wat ik ernstig in twijfel trek, is het waarschijnlijk omdat de slimme oosterlingen naar het westen zijn getrokken. Een andere verklaring kan ik niet bedenken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
nonsens - trouwens wat is dan de definitie van slim zijn? intelligent, iQ, algemene kennis peil , cultuur?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De aarde is rond, en iederen is zowel westelijk als oostelijk van ons aanwezig, en dat op het zelfde moment.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is niet zo, de chinezen zijn [als ze al uit het oosten komen, per slot is de aarde rond] heel slim