wanneer begint vreemdgaan? is dat al bij flirten? of moet er dan meer gebeuren?

met flirten geef je eigenlijk al aan dat je openstaat voor andere mensen buiten je relatie om....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

op het moment dat je een collega een fijne avond wenst ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

"vreemdgaan" is het hebben van een seksuele relatie buiten de eigen relatie.

Een verschil is als je vraagt wanneer iemand jaloers begint te worden. Dit is een heel persoonlijk gebeuren, de een is al jaloers als zijn wederhelft kijkt naar een ander en de ander wordt pas jaloers als zijn wederhelft zonder toestemming geslachtsverkeer heeft met iemand anders.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Flirten doe je m.i. alleen als je relatie je niet bevredigt. In de klassieke zin van 't woord wordt met vreemdgaan meestal sex bedoeld. Het is echter maar een woord. Waar 't om gaat is: waarom flirt iemand die al een relatie heeft? En is 't acceptabel? Persoonlijk zou ik zeggen van niet. Ik ben 'behoudender' dan gemiddeld op dit vlak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, ik heb een bevredigende relatie, én ik vind flirten leuk. Bovendien valt flirten ruim binnen de afspraken die wij hebben, en hoef ik er dus ook niet geheimzinnig over te doen. Waarom denk jij dat je alleen zou flirten als je relatie je niet bevredigt?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je relatie goed/voldoende/bevredigend is, waarom zou je dan in hemelsnaam nog met een ander flirten? Het enige doel daarvan kan zijn een nieuwe relatie beginnen. Maar dat is dus nou net niet nodig als je al een goede relatie hebt.
Natuurlijk kan je best met elkaar afspreken dat je mag flirten. Maar sta dan niet raar te kijken als de ander opeens de relatie verbreekt.
Zelfs als je 100% zeker weet dat je elkaar kunt vertrouwen: dan nog is flirten in mijn woordenboek not done. Je geeft de persoon bij wie je flirt, dan immers valse hoop. Maar zoals ik al zei ben ik behoudender dan gemiddeld op dit vlak. Dat feit op zich vind ik geen goede reden om mijn vraag te thumbdownen. Als iedereen dezelfde mening had, viel er een stuk minder te vragen/antwoorden.
Om misverstanden te voorkomen zou je eigenlijk met je partner moeten afspreken waar de grens van het toelaatbare ligt. Waar "Vreemdgaan" begint verschilt per relatie.

Uiteraard doen de meeste mensen dat niet, en daarom ontstaan er ook zoveel misverstanden over met alle nare gevolgen van dien.

Zelfs presidenten beweren in de media dat er geen sex was in "the oral office".
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je met een ander zoent ga je toch wel de grens over vind ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Flirten kan je gewoon voor de lol doen. Ik denk dat je de grens pas over gaat bij fysieke contacten van intieme aard of met intieme bedoelingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt aan de afspraken met je partner. Mijn definitie van vreemdgaan is dan ook:

"Contact met een ander dan je partner, dat buiten de impliciete of expliciete afspraken valt die je met je partner hebt over acceptabel contact met anderen."

Het probleem is hier natuurlijk dat veel mensen hier geen expliciete afspraken over maken. In dit geval is volgens mij de meest bruikbare vuistregel: als je het idee hebt dat je het voor je partner moet verbergen, heb je blijkbaar zelf al het idee dat je iets doet dat niet oké is.