Zou het in theorie mogelijk zijn als miljardair zijnde een stuk land te kopen en je eigen staat te beginnen?

Bijvoorbeeld een eilandje in de Stille Oceaan?

Ik bedoel dus een eigen staat met grondwet, regring, soeveriniteit enzovoort.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (7)

Jazeker!! Zie bron..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jahoor. Moet je wel een land vinden die een stukje van zijn eigendom wil afstaan voor een som geld. En volgens mij zijn delen van de oceanen en zeeën van 'niemand', dus die zijn dan ook niet te koop.

Als je écht interesse hebt, in de Caribische Zee heb je voor 2,9 miljoen dollar al een eilandje.

http://www.kapaza.nl/Woningen/Bouwgrond/1376439/Uw_eigen_eiland_in_de_caribische_zee.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je grond koopt of eiland heb je noch steeds te maken met de grondwet van het het desbetreffende land.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
LONDEN - Het zelfuitgeroepen "Prinsdom Sealand" in de Noordzee is te koop. Het inmiddels 85-jarige 'staatshoofd', vorst Roy van Sealand, vindt dat het land in jongere handen moet overgaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb al eens gehoord dat een stel mensen een eigen staat op een eiland willen beginnen en daar alles wat hier illegaal downloaden is op het net te willen gooien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. De koek is al verdeeld.
Twee eeuwen geleden had je nog een kans gehad, maar dan had je het moeten veroveren, niet kopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Als het volddoet aan een bepaalde standaard: een vastomlijnd territorium, een permanente populatie en een regering/bestuur. Als je dat hebt kun je onafhankelijkheid verklaren zonder dat die bij voorbaat al kan worden verworpen. Erkenning is een heel ander verhaal.