Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou het in theorie mogelijk zijn als miljardair zijnde een stuk land te kopen en je eigen staat te beginnen?

Bijvoorbeeld een eilandje in de Stille Oceaan?

Ik bedoel dus een eigen staat met grondwet, regring, soeveriniteit enzovoort.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
975

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Jazeker!! Zie bron..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jahoor. Moet je wel een land vinden die een stukje van zijn eigendom wil afstaan voor een som geld. En volgens mij zijn delen van de oceanen en zeeën van 'niemand', dus die zijn dan ook niet te koop.

Als je écht interesse hebt, in de Caribische Zee heb je voor 2,9 miljoen dollar al een eilandje.

http://www.kapaza.nl/Woningen/Bouwgrond/1376439/Uw_eigen_eiland_in_de_caribische_zee.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je grond koopt of eiland heb je noch steeds te maken met de grondwet van het het desbetreffende land.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
LONDEN - Het zelfuitgeroepen "Prinsdom Sealand" in de Noordzee is te koop. Het inmiddels 85-jarige 'staatshoofd', vorst Roy van Sealand, vindt dat het land in jongere handen moet overgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb al eens gehoord dat een stel mensen een eigen staat op een eiland willen beginnen en daar alles wat hier illegaal downloaden is op het net te willen gooien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee. De koek is al verdeeld.
Twee eeuwen geleden had je nog een kans gehad, maar dan had je het moeten veroveren, niet kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja. Als het volddoet aan een bepaalde standaard: een vastomlijnd territorium, een permanente populatie en een regering/bestuur. Als je dat hebt kun je onafhankelijkheid verklaren zonder dat die bij voorbaat al kan worden verworpen. Erkenning is een heel ander verhaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding