Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krant of Nieuws website? Hoe lang zal het nog duren voordat er totaal geen krant meer bestaat?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

wanneer de generatie die met internet is grootgebracht de overhand neemt, en de krantenlezers van tegewoordig allemaal gestorven zijn.

maar dan vraag ik me af of die laatste genaratie uberhaupt nog wel een krant leest tegen die tijd...?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Hoelang is een Chinees.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zal nog wel even duren omdat niet iedereen over een p.c. beschikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
denk dat de krant wel bljft bestaan, voor de oudjes onder ons is dat wel prettig, tja ikzelf speur altijd het internet af voor het nieuws
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien dat in de toekomst geen kranten meer gemaakt worden en dat alles digitaal wordt. Toch is het fijner om iets in je handen te hebben en het van papier te lezen. Sommige kranten kun je nu al alleen nog maar op internet lezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, ik weet het niet. Door de weeks lees ik via de website, maar er gaat ook niets boven een kopje koffie aan de eettafel en een zaterdagkrantje erbij...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uiteindelijk loopt iedereen met een flexibel lcd scherm waarmee hij alles kan doen, mailen, krantlezen, filmpjes kijken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ikzelf begin de ochtend altijd met de Trouw, ik denk ook dat het nog wel een tijd zal dure voordat de krant word vervangen. Hierbij denk ik aan dat iedereen een ebook heeft waar ze dan dagelijks de krant mee kunnen downloaden. Maar voordat het zover is zal nog wel enkele tientallen jaren zijn schat ik in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een krant blijft volgens mij nog wel 50jaar bestaan, omdat dit een nieuwsgaring is die we niet willen missen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat zou nog best wel eens een tijdje kunnen duren. Zeker als je in je vraag niet als voorwaarde stelt dat mensen ervoor moeten betalen.

Kan me herinneren dat er in de periode dat dé computer werkelijk zijn intrede deed (voor veel particulieren en kleine ondernemingen haalbaar werd) alom gesproken werd van het aanbreken van "het papierloze tijdperk".

Nou dat hebben we gezien. De papierconsumptie is sinds toen nagenoeg geexplodeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegen het uitsterven van kranten is er zelfs 1 in oprichting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De papieren krant verdwijnt nooit, alleen maar om het plezier van een klant open te vouwen, ze te lezen,artikels aan te stippen, ze op te vouwen en tenslotte mee te nemen op trein en bus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Philips is vrij ver met LCD-papier, schermen die even dun en buigbaar zijn als dik papier, en de innovaties op dit gebied staan niet stil omdat er behoorlijk te verdienen valt (stel 20% van de huishoudens in de geciviliseerde wereld, da's ruim 250 miljoen potentiele kopers die elke 3 jaar vervangen...)

Feit is wel dat de afgelopen 20 jaar door het Internet informatievoorziening al geheel anders ligt: inmiddels neemt gedrukte media (kranten, nieuwsuitgaven, etc) nog maar 7% nieuws, ongemerkt, het internet is inmiddels al leidend.

Hoe de wereld er over 20 jaar uitziet, who knows: toen ik in 1988 mijn eerste sjouwbare mobiele telefoon kreeg zei iedereen dat horloge-telefoons binnen 10 jaar gemeengoed zouden zijn, inmiddels weten we beter. De wereld verandert namelijk niet iedere dag, hoewel iedereen graag anders wil beweren.

Ikzelf denk dat we pas serieus met mobiele kranten zullen komen als de volgende innovatieronde achter de rug is, dus ergens rond 2018.

Kleine voorspelling: 4% van de huishoudens in de westerse wereld heeft in 2020 een draadloze krant die via het Internet en (de opvolger van) WiFi wordt "gevoed" met nieuws...

Zij die er een fles wijn op willen zetten kunnen me een prive-bericht sturen:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding