Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vanaf welke leeftijd is het voor een transseksueel verstandig zich te laten ombouwen?

Naar aanleiding van dit artikel...

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2084662/britse-jongen-12-wil-jongste-transseksueel-ooit-worden.html

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ben gistermiddag bij een voorlichtingsbijeenkomst van het genderteam in het VU in Amsterdam geweest. Daar werd verteld dat ze het sowieso niet doen voor iemand 18 is.
Aan het begin van de puberteit krijgt een transgender kind puberteitremmers zodat het lichaam(bij meisjes) geen borsten ontwikkeld en ze niet ongesteld worden. Biologische jongens zullen geen mannelijke haargroei krijgen en ook de penis etc. krijgt geen volwassen afmeting.
Als de persoon in kwestie 16 jaar is wordt begonnen met crossover hormonen. Biologische meisjes krijgen testosteron, biologische jongens oestrogeneen.
Als dit eenmaal in werking is gezet is het proces onomkeerbaar.
Na 2 jaar , dus op 18-jarige leeftijd, wordt dan begonnen met het operatieve gedeelte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verstandig is het in mijn bescheiden mening nooit, maar voordat de persoon in kwestie de pubertijd door is, is in ieder geval not done. Als e.e.a. bij wet geregeld zou moeten worden zou ik zeggen doe 21 als minimumgrens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg lastig te beantwoorden. Je kan immers niet in het hoofd van iemand kijken. Officieel is iemand op 18 wettelijk volwassen. Dat zou dan voor mij reden zijn om de leeftijd op 18 te zetten.

12 vind ik erg jong; de persoon is nog niet eens door zijn pubertijd heen en kan gewoon een 'aandacht vragen' fase hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie gaat nu wachten tot hij/zij de verstandigste leeftijd heeft... Terug n de tijd kun je al niet en als je in een verkeerd lichaam zit, dan kun je toch niet lang wachten...

Er zijn altijd gekken die de publiciteit willen halen met streken...

Ik zou het net voor de geboorte doen, dan kun je tenminste de kaartjes al lang van te voren laten drukken...

Dit is een typisch spijkers-op-laag-water-verhaal...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind 't sowieso niet verstandig om je om te laten bouwen - maar als er gekozen moet worden: dan toch minimaal 21 jaar oud zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met 16 in oorllogstijd kan worden opgeroepen om te sterven voor jouw land, wie meent dan het recht te hebben persoonlijke essentiele zaken voor anderen te regelen. Als iedereen het eens is dat je met 16 volwassen en baas in eigen lijf en geest bent, dan is de vraag toch geen vraag meer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding