Voor welk maatschappelijk of politiek probleem heb jij dé oplossing?

Waar denk jij dé perfecte oplossing voor te hebben? En kan de politiek oid maar niet opkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevoeging: En waarom bekleed je dan geen politieke ambt als je het allemaal zo goed weet...? :/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mh75; de politieke arena is een slangenkuil in de woorden van Pechtold (of woorden van gelijke strekking, woorden die hij natuurlijk terug moest nemen, wat de waarheid ervan weer onderstreept). Je moet dus wel een dikke huid hebben of je visie nou juist is of niet.

Antwoorden (5)

De politiek kan er wel opkomen, maar wil geen stemmen verliezen. Daarom stellen ze dit niet voor tegen files: verplicht dicht bij 't werk gaan wonen (voor mensen die een vaste werkplek hebben, uiteraard).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maatschappelijk probleem: Drankmisbruik. Meer dan 1 miljoen mensen hebben een drank probleem. Het is toch eigenlijk te gek hoe makkelijk mensen aan drank kunnen komen en wat drank kost. 1 halve liter bier 44 cent!! Ik noem maar een dwarsstraat. De maatschappij houdt alcoholisme in stand.

Oplossing:
Haal de drank uit de supermarkten, verhoog de leeftijd naar 21, verplichte legitimatie bij speciale verkooppunten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De oplossing bestaat niet al was het maar dat elke oplossing weer problemen schept.
Als je alle drank en drugs uit bant gaan kinderen vlijtig solutie snuiven of brouwen wat oudere jongeren zelf ghb of zoals in het puriteinse Amerika crystal meth.
Als je de hypotheekaftrek (die de huizenprijzen maar opdrijft) afschaft wat gunstig zou zijn voor het gat in de begroting stort de huizenmarkt nog verder in en raakt de langst regerende partij zijn achterban kwijt, waarmee we op termijn ook veel knowhow kwijtraken. Nee, ik waag me er niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoge brandstofprijs! Als gevolg van de economische crisis is de ruwe olieprijs enorm gedaald. Logisch ivm de afgenomen productiviteit. De prijs is snel teruggevallen van meer dan usd 150 per vat naar rond de usd 40 per vat. (nu usd 72 per vat) Vervolgens werd en wordt er hevig gespeculeerd op een eventueel herstel van de prijs. De financiële markten worden momenteel overspoeld met geld door de centrale banken. Dat moet ergens heen en dus koopt men behalve aandelen (beurzen schieten omhoog) goud (prijs schiet omhoog) ook grondstoffen zoals olie (prijs weer van usd 40 naar usd 72 !!!) De echte consumptie van olie is nog steeds minimaal terwijl de productie gewoon door is blijven gaan. Alle opslagtanks ter wereld raken vol met olie! Een enorme vloot van tankers ligt wereldwijd stil en vol met olie te wachten tot de prijzen nog verder stijgen. En nu to the point: Als wij als consumenten wereldwijd 1 week geen brandstof zouden kopen en minimaal verbruiken dan stort dit gigantische kaartenhuis in. Speculanten zullen pijn krijgen en wij weer goedkope brandstof waardoor de economie weer makkelijker aangejaagd kan worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh... En hoe moet men dan op 't werk komen die week?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T maatschappelijke probleem waar 't hier om gaat is trouwens dat we teveel olie gebruiken. Een weekje niks kopen, lost dan ook geen enkel probleem op (hooguit een ultrakort probleem).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een weekje niks kopen zorgt voor een enorme prijsval. Goedkope olie stimuleert de economie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
trouwens mmm, jij woont toch dicht bij je werk..... dus je kan dan wel eens gaan fietsen. ;-)
AWM
14 jaar geleden
Los van het feit dat je dit niet georganiseerd krijgt, zal het niet van blijvende invloed zijn op de prijsontwikkeling.
Het koningshuis volledig mee te laten betalen aan belastingen. Laat ze niet meer 29 keer per jaar op vakantie gaan, en niet dure huizen bouwen waar wij ook nog eens de extra kosten voor bewaking en landingsbanen moeten betalen. En dan zijn er nog heel veel dingen, die we beter aan andere belangrijkere dingen kunnen besteden.