Hoe kan het dat met de stijgende werkloosheid er nog altijd sprake is van een tekort op de arbeidsmarkt?

Is er dan zo'n groot verschil in vraag en aanbod?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Niet alle jobs die voorhanden zijn kunnen direct ingevuld worden op de arbeidsmarkt.
Het ligt er aan hoeveel kandidaten je hebt voor dat bepaald soort werk.
In de bouwsector vb. kunnen 100en jobs ingevuld worden maar kandidaten zijn er niet.
Waarom : niet iedereen wil in de bouw.

Maar wat ik wel aanneem is dat er een bepaald deel snel zou kunnen worden ingevuld door herscholing en dat hoeft bij sommige beroepen zelfs niet eens zo uitgebreid te zijn.

groeten
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

omdat mensen geen zin hebben om te werken, wat resulteerd in het extra betalen van belasting van de mensen die wel willen werken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat er geen werk is is gelul. Dat tekort op de arbeidsmarkt eigenlijk ook.

Dat al die bedrijven massa's mensen ontslaan omdat het een half jaar lang wat minder goed gaat vind ik helemáál van de gekken!!!

wie echt wil werken vindt (meestal) gewoon werk.
Maar de werkgevers die iedereen direct ontslaan zouden zelf onstslagen moeten worden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat ligt eraan dat werkgevers precies die mensen zoeken die nu niet werkloos zijn. Dat kan bijvoorbeeld heel goed liggen aan de mate van scholing.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zijn nog altijd banen in een bepaalde beroepsgroep. Alleen is niet iedereen competent om die beroepen uit te oefenen. Daarom is er in bepaalde sectoren een tekort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het komt waarschijnlijk voornamelijk door een verschil in vraag in aanbod voor wat betreft de kwaliteiten van mensen. Als je een biotechnoloog zoekt en er zijn 100 bouwvakkers werkloos schiet je niks op zeg maar.