Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar halen boeren de badkuipen vandaan die vaak in een weiland staan en waar de koeien uit drinken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wel deze komen gewoon van mensen die een andere badkuip willen of de douche gaan verbouwen,en zo,n badkuip over hebben,ze zijn bij kringlopen en 2e hands zaken te koop,of marktplaats.
ideaaal als drinkbak,omdat de koeien ze niet zo gemakkelijk om stoten,en goed vastgezet kunnen worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Die badkuipen komen uit huizen die gesloopt worden, en dan in de wei worden gezet, lekker makkelijk om je vee uit te laten drinken.
Zo simpel is het!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die halen ze bij de slopers van woningen vandaan.
Overigens dacht ik,dat de boeren tegenwoordig modernere methodes gebruiken om hun vee te laten drinken! Elke keer weer kijken of zo'n kuip gevuld moet worden en dan met het water lopen zeulen,lijkt me nogal arbeidsintensief!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee emmertjes water halen... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt Peter het zijn ook meestal hobby boertjes waar je ze ziet,de rest heeft het beter voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doen ze niet met emmers maar met een lange slang of pomp uit de sloot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mmm Ik zie geen sloot en de boerdeij is 3 km verderop!
Lekker lang slangetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze doen 't in elk geval niet met een paar emmertjes. Dan pakken ze wel een lege giertank o.i.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat dacht je van een ouderwetse handpomp en een puntstuk in de grond.kun je overal neerzetten en je hebt water,als het grondwater niet abnormaal diep zit.
in twete staat er een van mij in het weiland; een badkamer weg gehaals en de oude emaille badkuib kon weg. Hup via vrienden naar een veeboer
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel simpel; als iemand zijn badkamer gaat vernieuwen heeft hij een bad over. dat kan de boer dus wel gebruiken voor zijn koeien. ideaal toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van kennissen en dus via via maar ook van de kringloopwinkels en kleine antiquewinkeltjes want die halen oude huizen leeg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding