Wat doen mensen met antwoorden op vragen die ze gesteld hebben, maar die ze eigenlijk helemaal niet willen weten ?

Of die ze eigenlijk misschien best wel weten, maar toch blijven stellen ? Ze komen regelmatig langs : hoe kan ik afvallen zonder minder te eten (met altijd dezelfde bekende antwoorden), hoe word ik rijk zonder inspanning (met altijd dezelfde tips om hard te werken), affijn, je herkent ze wel als ze langskomen. Vaak is het de categorie 'hoe los ik problemen op zonder er aan te hoeven werken'.

Waarom blijven mensen (ook buiten GV) die vragen stellen ? Blijven ze hopen op een wondermiddel of zoeken ze een schop onder de kont (die ze hier kunnen krijgen overigens) ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Wat je al zegt naast zich neerleggen.
Maar niets met een antwoord op je vraag doen is ook iets doen

Eigenlijk willen veel mensen er geen moeite voor doen om problemen op te lossen.

Dus een dergelijke vraag wordt misschien wel gesteld in de hoop dat iemand zal zeggen : Gaat vanzelf over of hoef je je niet voor in te spannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Wat mensen altijd doen met adviezen die ze niet wilen horen.
Buitensluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het ook vaak om gewoon om de punten gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten GV krijg je geen punten voor steeds dezelfde vraag stellen.
Heel simpel, deze mensen zijn van ervan overtuigd dat op deze vraag een antwoord is.

En ze zeggen weleens domme vragen bestaan niet.

Maar daar sluit ik me niet bij aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DOMME vragen bestaan wel ONNOZELE vragen en dat is weer net iets anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de term 'domme altijd wat 'beladen ; domme vragen bestaan in principe niet, want dat zou impliceren dat je de mensen er achter ook dom vindt, maar er is wel een hoop onwetendheid. Dat is niet altijd domheid. Wel vaak naïveteit.
Maar in de categorie 'open deuren intrappen' zijn er in mijn ogen inderdaad wel een heleboel slechte vragen te bedenken. Niet zozeer dom, maar gewoon.....nou vooruit, echt heel naïef dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je inderdaa eens moet kijken Waarom iemand een vraag stelt. Wil je wat leren van een antwoord vind ik dat het nooit een domme vraag kan zijn omdat je iets wil weten. Doe je het enkel en alleen maar om punten ten krijgen of om in de (verkeerde) belangstelling te staan,dan vind ik dat er wel "domme" vragen kunnen zijn. Dus wat is de intentie van een vraag is mijn mening.
Misschien,omdat als ze de vraag sluiten, 3 punten krijgen!Waarbij ze gemakshalve vergeten dat hem stellen 3 minpunten oplevert. Ik heb overigens ook wel een een vraag gesteld,die al eerder voorbij was gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
puur om te kijken of de goude tip er ondertussen al bij zit.
en wat betreft op gv, ik denk dat ze gewoon iets vragen om iets te vragen, puur omdat ze niets beters weten maar wel willen deelnemen. ik ken maar 1 gebruiker op gv die zelf nog nooit een vraag heeft gesteld.