Een onevenwichtige verdeling is iets anders dan een tekort.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraag is niet erg duidelijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er een te veel aan mensen is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen tekort aan voedsel, er zijn teveel mensen.
De natuurlijke balans is op gruwelijke wijze verstoord.
De mens is een parasiet geworden die de aarde leegrooft om er vervolgens samen mee ten onder te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is geen tekort. Het schort alleen nogal aan de distributiekant.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat er te veel mensen zijn en omdat westerlingen te veel eten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heel duidelijk, in Afrika weigeren ze condooms te gebruiken terwijl daar heel weinig eten is.
Heel lullig maar als je al 8 kinderen hun buik moet vullen met een halve rijstkorrel en dan nog foekie foekie doet als konijnen dan vraag je er om.

Ik geef.. NIET
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1. ongelijke verdeling
2. slechte toepassing voedsel
Dit tweede zal ik even uitleggen: Om een kilo vlees te produceren is ongeveer 3 kilo maïs nodig. Bedenk hoeveel mensen extra zouden kunnen eten (ondanks de ongelijke verdeling) als er geen vlees gegeten word.

Zie ook deze site:
http://www.omslag.nl/voedsel.htm
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
de meeste mensen fokken door als konijnen ook als dit gezien hun natuurlijke bronnen helemaal niet verantwoordt is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En uiteraard begint de mensheid wel erg uit te dijen. Met dalijk 12.000.000.000 soortgenoten wordt het hier wel heel druk. Druk die veel andere "species" niet zullen overleven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk niet dat er een tekort aan voedsel is maar eerder een slecht beheer. Een grondige herverdeling leidt volgens mijn mening tot één waarbij iedereen genoeg voedsel heeft. Een
klein vb. : er was een tijd dat de melkberg in de europese unie diende te worden vernietigd.
Ik denk dus niet dat er een tekort is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de westerse wereld is te veel. Wij worden massaal te dik en moeten lijnen. Het is gewoon niet eerlijk verdeeld. Dit valt niet op te lossen door het overschot naar derdewereldlanden te sturen. Ontwikkelingshulp kan het e.e.a. oplossen. Er is nog een lange weg te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat in sommige landen het geld wat bedoeld is om voedsel te verbouwen alleen maar opgaat aan wapens. en zo komt er weer meer oorlog, en wordt alles weer gepunderd, en zo gaat het cirkeltje rond.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is helemaal geen voedseltekort op de wereld, maar het is gewoon niet goed verdeeld.... Wij komen echt om van het eten en in andere gebieden komen ze om van het niet eten...