Indien u sigaretten rookt, heeft u ook een excuus om uw rookgedrag naar anderen goed te praten, en zo ja, welk ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Nee, ik heb geen excuus. Ik rook, daar zijn geen excuses voor aan te voeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Hoezo goedpraten ? Je rookt of je rookt niet. Daar hoef je het verder niet met anderen, laat staan onbekenden over te hebben. En als je een missie hebt, lijkt dit me de verkeerde plek.Probeer het eens in de kroeg ? Oh nee, dat kan niet meer....
Rookgedrág nog wel...sjongejongejonge....

Maar ik rook geen sigaretten, dus eigenlijk is de vraag aan mij niet besteed. Ik snap ook niet waarom mensen sigaretten roken ; veel te duur. ;-) Ik heb die vraag ook wel eens gesteld, maar dan blijken toch gemakzucht en merkentrouw de belangrijkste redenen.

Toegevoegd na 13 minuten:
Het is maar goed dat ik niet meer mag reagern vandaag. Plusje voor Nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor,ik heb geen excuus nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel me niet genoodzaakt mijn gedrag, welk dan ook, goed te praten. Als ik een fout maak, wil ik me daar graag voor excuseren, maar als u met mij aan tafel zit, voelt u zich dan genoodzaakt zich te excuseren omdat u vlees eet? Of omdat u graag een ogenblikje stilte wilt vóór u de eerste hap neemt?
Laat ieder mens toch zijn eigen keuzes maken - en respekteer die keuzes. Het zou met een beetje verdraagzaamheid een stúk gezelliger zijn op onze wereld....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel nu even de advocaat van de duivel want ik rook zelf ook maar iemand anders zien vleeseten schaad je gezondheid niet en "Mee"roken wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dikke plus voor nieuwsgierig.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@taurus: EENS!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan speel ik even advocaat van de duivel mee : vleeseten schaadt welliswaar mijn gezondheid niet, maar wél mijn gevoel voor ethiek - om het echt keihard te zeggen (dit is trouwens NIET mijn mening !!!!, want ik respekteer ieders recht op keuzes maken !!!) - Je zit naast mij aan tafel met een lijk op je bord....Smakelijk eten !!!
Nogmaals - zo denk ík er persoonlijk niet over!!!
(En nu steek ik lekker even een sigaretje op, als ik mag....)
Nee, waarom zou ik me als volwassen mens excuseren om mijn persoonlijke keuze?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, hoor, waarom zou ik deze smerige, stinkende gewoonte willen goedpraten?

Voor de gein zeg ik wel eens
- ik rook om af te vallen
- ik ga even een frisse neus halen (tja binnen roken mag nergens meer...)
- ik wordt er rustig van

maar om nou te zeggen dat de behoefte heb om me te excuseren, nee.

tegenvraag; hoe ga jij je excuseren voor je vraaggedrag :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb geen excuus nodig, wat kun je nou anders zeggen dan: het is toch zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is goed voor de economie.

Ten eerste betaal je veel belasting en ten tweede betaal je veel pensioenpremie, terwijl je er waarschijnlijk geen gebruik van kan maken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel mijn ouders erg tegen roken zijn, heb ik zelfs bij hun niet de behoefte om met een excuus te komen. Zelf weet ik dondersgoed dat het ongezond is en als het het moment daar is, zal ik er vast mee stoppen, zoals ik eerder jarenlang heb gedaan.

Uiteraard hou ik wel rekening met ze en met andere mensen waarvan ik weet dat ze sigarettenrook erg onprettig vinden, maar daar houdt het ook wel meteen op. Net zo min als ik de behoefte heb om me te excuseren, verwacht ik dit ook niet van anderen voor wat betreft hun 'slechte gewoontes'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik rook omdat ik het lekker vind en omdat ik invalide ben en veel dingen niet meer kan gun ik mij dit plezier van harte