Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het toegestaan om zonder visvergunning, de zee op te peddelen met een surfboard om daar een vis te vangen en dan thuis lekker op te eten?

Ik ben nog steeds student en ga in scheveningen wonen. Vrienden van mij doen dit om dat die super verse vis heerlijk is en ook nog eens gratis. Het leek mij ook wel een leuk idee. Is dit eigenlijk wel toegestaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe vang je een vis vanaf een surfboard?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Of je gaat op de plank zitten en pak je de vis tussen je tenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan op 2 manieren.
Manier 1: Je maakt je werphengel met duc-tape vast aan je golfsurfboard (dat is een surfboard zonder zeil zeg maar) dan peddel je de zee op en gooi je je hengel uit. Als je hem vangt dan sla je hem met een harde klap in een keer dood en neem je hem mee naar huis. Optie 2: Je doet een aas aan een haakje dat aan een touw met loodjes vast zit. Je bevestigd dit aan je surfboard en je peddelt een rondje om het havenhoofd en bij terugkomst heb je een vis gevangen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord