Welke dingen in de wereld zouden beter kunnen?

Bijvoorbeeld:
- Voedsel importeren uit hongerlanden verminderen/stopzetten (zoals in het Victoriameer, Afrika)
- Meer elektrische auto's maken die geschikt zijn voor forenzen
- Iedere jongere met een diploma een OV-kaart geven, in plaats van vanaf een bepaalde leeftijd
- etc

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Met zoveel mensen op deze te klein wordende wereld zijn veel problemen niet meer op te lossen.
De mens is zo egoistisch, en denkt vooral aan zich zelf.
We wonen hier in Nederland in een van de meest welvarende landen ter wereld!
En hoor ze eens klagen omdat het nu een beetje minder gaat!
Natuurlijk heb je , je baan verloren dan heb je het niet breed.
Maar al die anderen mensen met werk gaan er alleen maar op vooruit, er zijn zoveel dingen goedkoper geworden en we zijn meer gaan verdienen.
Maar we willen zoveel.
En altijd maar meer, veel meer.
Als we minder voedsel zouden importeren uit hongerlanden, dan zouden die mensen daar nog minder verdienen en voor ons zou het duurder worden!
Vrijwel alle goedpopen kleding en veel electrische apperatuur, komen uit hongerlanden, vaak zelfs kinder arbeid!
Natuurlijk zijn we tegen kinderarbeid, echt allemaal, maar we blijven deze goederen wel kopen , dus houden we kinderarbeid zelf in stand, moeten we het zelf maken , dan kost het 3 tot 5 keer zoveel, dus waar kiezen we voor?
De electrische auto's zullen nu wel komen en het openbaar vervoer zou gewoon gratisch moeten zijn, gewoon voor iedereen, het moet dan wel anders dan nu en met een ander soort vervoer.
En wat moet er nog meer veranderen in de wereld?
We moeten leren tevreden te zijn met minder.
Met veel minder, pas dan hebben anderen ook nog een kans, zoals het nu gaat worden alle problemen die er nu al zijn alleen maar groter.
Voorlopig ziet het er triest uit voor de wereld.
Omdat we te veel om ons eigen denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Meer samenwerking. Wat weer zorgt voor minder misverstanden, minder problemen en meer begrip voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer jonge mensen in de politiek.
Verdraagzaamheid van elkaar.
Open communicatie
Meer samenwerken
Geen rasicme
etc.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, van de eerste twee ben ik helemaal met je eens dat die de wereld signifikant beter zouden kunnen maken. Maar de derde, het spijt me wel, heeft in mijn optiek geen énkele hogere waarde ; alleen in de portemonnee van de allerallerrijkste jongeren ter wereld. Ik denk dat je er meer mee opschiet als je ze leert dat genoeg soms ook genoeg is.

En dat zouden meer mensen moeten leren, wereldwijd. Want onze Westerse hebzucht is natuurlijk grenzeloos, en het kapitalisme en de globalisering, twee discutabele verschijnselen uit de laatste eeuwen die bijna meer ellende dan goede dingen hebben voortgebracht, varen er zeer wel bij. Een simpel rekensommetje leert ons echter dat wanneer er in het ene gebied veel meer mensen moeten eten(plus de rest) dan dat gebied kan leveren, je dat ergens anders weg moet halen. En dat 'iedereen even veel' niet kan, als je daarvoor zes of zeven aardes nodig hebt.

Alleen wanneer men in het rijke westen bereid is een stapje terug te toen en genoegen te nemen met minder, zou er op de lange duur nog enige hoop zijn, maar ik ben een beetje bang dat dat nog een hele, hele lange weg is. Zonder grote gebeurtenissen (oorlogen, rampen, crises) vrees ik dat het er niet in zit. Maar de wereld zou er uiteindelijk wel een stuk beter op worden. Aangenamer ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voedsel importeren uit hongerlanden
Lijkt me heel slecht. Deze landen hebben voedsel nodig dus waarom eten ze het niet zelf op.
Wij moeten niet importeren maar exporteren en dan ook nog voor heel weinig geld.

Geld is een reden waardoor er zo veel verdeeldheid/oneerlijkheid is. Dus afschaffen hiervan lijkt mij wel iets.
Niet ruilen voor materie. Maar voor diensten.

Want geld/materie maakt mensen gretig. Willen steeds meer. Gaan hun status hier van af halen. Plaatsen mensen in hokjes. Verheven zichzelf tot almachtige.

Geld is al eeuwenoud. Maar deze wereld ben hun verdeeldheid is ook al eeuwenoud. Is het verbeterd... Nee. Dus het is niet de juiste methode.

Waarom willen wij groter zijn dan onze buurman.