Hoe worden bezoekersaantallen gemeten, bij grote evenementen, zoals gaypride of koninginnedag of zomercarnaval?

Bij de gaypride las ik 560.000 bezoekers. Tot op de 10.000 nauwkeuring dus. Hoe meten ze dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Daar klopt dan ook geen ene ruk van.
Ik kan daar een verhandeling over houden, maar lees even de PDF'jes hieronder:
(Het komt erop neer, dat de organisatoren en sponsors er belang bij hebben enorme aantallen te noemen, het is toch volstrekt oncontroleerbaar)
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zijn schattingen. Net zoals ze in Rotterdam bijna 1 miljoen schatten tijdens het zomercarnaval. Dit klopt echt voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij zijn er lucht foto s gemaakt.Er zijn ook lucht foto s van amsterdam waar per hectare mensen worden geteld op een normale drukke dag. De foto meet echter een groter gebied.Naar mijn weten wordt het getelde aantal mensen per hectare vermenigvuldigd naar het aantal hectares van het gebied. Zo ook van de gay paradeToch een aardig stuk Amsterdam binnen de grachten gordel.
Wat er aan mensen meer is dan normaal dat zijn de bezoekers.
De mensen die bij de grachten wonen en uit het raam keken tja die zitten er niet bij.
Alhoewel er ook mensen mee gefotografeerd zijn die toevallig vast zaten in de drukte.Dus wie er bezoeker was of om een andere reden daar was dat is de fout marge.