Als je niet van jezelf houd kun je ook niet van een ander houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, en er is een prachtig nummer over geschreven, luister er maar met aandacht naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het komt zoals het komt, dus de volgorde maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat liefde voor jezelf in dezelfde catagorie geplaatst kan of moet worden als liefde voor een ander. Volgens mij staat dit los van elkaar.
Een bruut voorbeeld.
Iemand die anorexia nervosa heeft, heeft een heel slecht eigen beeld en het is voor hen moeilijk om liefde voor hun lichaam en geest op te brengen, terwijl zij wel zeer toegewijd en verliefd kunnen zijn.
Is een beetje bekrompen omschreven maar wel een kern van waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat mensen die niet van zichzelf houden, dit juist heel erg willen compenseren door van anderen te houden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, je kunt het ook eerst bij of voor de ander voelen. Omdat je (nog) niet weet, hoe (echte) liefde voelt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb moeite met van mezelf te houden...maar daarentegen houd ik heel veel van m'n vriend! Dus ik kan wel degelijk liefhebben!! Liefhebben staat dan grotendeels in mijn mening los van liefhebben...

Al zou ik vast nog meer liefhebben als ik ook van mezelf zou kunnen houden zoals ik ben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van mijzelf leren houden doordat iemand anders liet zien dat er wat was, om van te houden.
Dat ik het wel waard was.

Dus het kan naar mijn mening beide kanten op :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een diepzinnige vraag zeppuh

Mijn ervaring in de jeugdhulpverlening leerde mij juist dat meisjes met een zwaar minderwaardigheidscomplex vaak juist heel veel van andere mensen houden.
De vraag is natuurlijk of het een gezonde manier van houden van is.
Je ziet vaak dat deze meisjes zich helemaal overgeven aan de verkeerde persoon.
Ik denk dat je wel van jezelf moet houden om een gezonde stabiele relatie op te kunnen bouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Liefde voor jezelf heeft vele vormen , als je het over overleven hebt dan is dat nog geen liefde in de vorm van tevreden, maar wie merkt dat .. een beetje klagen doet anderen vragen , en die aandacht heb je soms ook nodig om liefde te krijgen , het vereenigd . maar dat is stap 1 nog maar . Iets van je minnares of minnaar te geven (romantisch) of samen gaan doen is ook leuk . maar het gaat om een symbool niet om een truc.