Wat is bouwgarant? en heb je er ervaring mee?

is die ervaring positief of juist niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (3)

Aannemers die lid zijn van de NVOB kunnen deelnemen in de Stichting Bouwgarant.

Deze stichting garandeert onder andere het herstel van gebreken en de afbouw van een huis als de aannemer tijdens de bouw failliet gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hieronder de website van de stichting BouwGarant, op hun website staat:
BouwGarant is het grootste keurmerk in de bouw. Circa 1800 bouwbedrijven voldoen aan strenge eisen op het gebied van kwaliteit en betrouwbaarheid. Hierop worden zij periodiek getoetst. Bovendien kunt u als u werkt met een BouwGarant-aannemer de VerBOUWgarantie afsluiten.

Daar is ook te zien welke aannemers aangesloten zijn.
Eventueel kun je ook nog kijken op de website van de Vereniging Eigen Huis (bij zoek bouwgarant invullen).
(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is altijd aan te raden om met een aannemer in zee te gaan die aangesloten is bij bouwgarant.
Zeker in deze periode waarin veel bedrijven failliet gaan.
Het is een garantie dat het werk afgemaakt wordt.