MSN-taal, taal van de toekomst?

De laatste tijd hoor je steeds meer mensen MSN taal gebruiken. Bijv. ff (effe)---> even hoor ik steeds meer mensen om mij heen zeggen. En dat zijn niet alleen de tieners, dertigers doen er ook vrolijk aan mee.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop het niet ;-)

Het beste antwoord

De taal van de toekomst is waarschijnlijk weer heel anders, over een jaar of tien nog eenss deze vraag stellen, dan weten we het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Tja...is het een aparte taal, of zijn het populaire uitdrukkingen binnen een taal?
Zoals het "reeds!", en "weetjewel" van de late jaren zeventig. Taal verandert voortdurend. Nu komt MSN-taal in zwang, daarna weer wat anders...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het van oorsprong geen msn-taal maar sms-taal.
Dit is ontstaan om met zo weinig mogelijk tekens toch zoveel mogelijk woorden te kunnen plaatsen.
Sms-berichtjes zijn aan een bepaalde lengte gebonden en het scheelt ook nog in de tijd om het zo te doen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Het is geen taal van de toekomst maar van het heden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat gaat niet gebeuren en effe werd al zo uitgesproken door mensen voordat MSN uberhaupt bestonds. Ook al ver voordat je geboren werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
aangezien de taal leeft zal ook de msn taal niet de taal van de toekomst zijn,internet zal veel eerder leiden tot een universele taal die over de hele wereld gebruikt gaat worden met de talen die we nu spreken als uiteindelijk een soort van plaatselijk dialect.Die toekomst taal zal vermoedelijk een op in eerste instantie op engels gebaseerd gebeuren zijn maar uiteidelijk over de wereld allerlei woorden oppikken waardoor er van alle belangrijke talen wel iets in zal zitten. Deze taal begint zich nu al te vormen met woorden als bits,bytes, roflmao,wtfomgbbq,epcac

Toegevoegd na 1 dag:
roflmao roll over the floor laufghing mi ass off
epcac error between chair and computer
wtfomgbbq what the fuck o my god barbeque
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zondag
14 jaar geleden
Wat betekenen die laatste 3 woorden?
ik hoop van niet.de jeugd kan nu al niet meer zonder fouten schrijven!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hoop het niet. ik heb dyslexie en dan weet ik helemaal niet meer hoe ik het ook al weer schrijven moet.
afkortingen zoals lmao of rofl vind ik altijd nog wel leuk en doe ik aan mee.

een kennis van mij id zo erg op msn die heeft van alle sch sg woorden gemaakt.
sgat ga je mee naar sgool.
dat vind ik heel erg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een levende taal kent altijd veel invloeden van buitenaf. Het Nederlands is in de loop der tijd beïnvloed door o.a. het Latijn, Arabisch, Frans, Duits en Engels maar het is nog steeds Nederlands. Invloeden als SMS of MSN zijn maar de kleinste rimpeltjes in de grote plas die een taal is. Een gezonde levende taal neemt van alles op en laat het na een tijdje ook weer los. De taal van een land met een sterke economie en veel (hoge) scholen en universiteiten heeft een goede basis om zich lang te handhaven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop het niet. Want dan zullen er veel mensen een probleem hebben die absoluut niet weten waar men het over heeft. Het is wel handig omdat het sneller gaat. Maar zou dit de toekomst zijn dan blijft het van de nederlandse taal niets meer over.