Op welke vragen hier op G.V. geef je beslist geen antwoord?

De ene vraag is de ander niet, sommige roepen gewoon op een antwoord, terwijl anderen vragen totaal niet interessant voor je zijn en je het niet eens kan opbrengen een antwoord te geven,Wat is dan juist de prikkel om te antwoorden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Als de vraag over een onderwerp gaat waar ik niets mee heb of mee kan, bijvoorbeeld voetbal, dan zal ik er geen aandacht aan schenken.. sterker nog, zodra ik dan de term voetbal zie staan lees ik de rest van de vraag al niet meer.

Of, als ik de vraag lees en eronder al 3 maal het juiste antwoord zie staan reageer ik ook niet. Dan zou ik alleen nog antwoorden om een puntje te krijgen en dat vind ik suf. :)

Heel heel heel soms heb ik de neiging om een suf antwoord te geven. door stomweg alleen maar 'Ja' te antwoorden of zoiets, maar ik kan m'n gevoel voor humor gelukkig altijd wel bedwingen :)

Een vraag kan ook te algemeen zijn soms, dan zijn er zoveel invalshoeken (en dus antwoorden) mogelijk dat ik eerder tegenvragen wil gaan stellen.

Maar lastig uit te leggen waarom de ene vraag wel prikkeld en de andere niet.

Waarom ik op deze vraag bijvoorbeeld weer wel antwoord geef is omdat je het woord 'beslist' gebruikte.

Dat trok mijn aandacht; het roept iets stelligs op, waardoor ik benieuwd werd naar de nuancering in de vraag en zie: even later zit ik een antwoord te typen.

Soms is het maar een eenvoudig woordje waardoor een zin anders leest en dus wel of niet prikkelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Op vragen die niet voortkomen uit een probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarbij ik voor deze vraag een uitzondering heb gemaakt ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat je Walter Cronkite eert met een foto is aardig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@wimmie
Het is precies het moment waarop hij tegen de kijker zegt: "ït has been confirmed: the president is dead."
Op domme vragen.
De volkwijsheid dat domme vragen niet zouden bestaan, klopt voor geen meter.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Absoluut. Het sterft hier van de domme vragen. Al wordt dat door de stellers ervan hardnekkig ontkend.
AWM
14 jaar geleden
Nee, ik ga geen GV'ers beledigen.
En het is inderdaad subjectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een domme vraag is een uitgezonde boodschap, niet iedereen heeft de juiste code om de vraag te kunnen lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@eddijst: je bedoelt een vraag met veel spelfouten? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoiets?:.... http://www.goeievraag.nl/vraag/olifant-zelfportret-schildert-bestaat.15237
achterklap, het intreseert me gewoon voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik geen nuttig antwoord op een vraag voorhanden heb, of als alle mogelijke antwoorden al zijn gegeven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het antwoord niet weet, of als het juiste antwoord (in mijn ogen) al gegeven is (dan zet ik dat even in de reacties erbij).
Ook zijn er soms vragen waar ik best het antwoord op weet, maar die me eigenlijk niet interesseren, te veel moeite kosten om op te schrijven of gewoon omdat ik te lui ben om te antwoorden op dat moment.
Kan soms zijn dat ik de volgende dag ineens wel een lang antwoord geef...

Ik lees net van iemand anders dat die de neiging om een 'grappig' antwoord te geven onderdrukt. Jammer, ik vind dat juist leuk. Maar dan niet bij de antwoorden, maar bij de reacties. Ik heb zeker ook wel de neiging om soms alleen maar JA of NEE te antwoorden. Gewoon omdat dat een goed antwoord op de vraag is, hoewel het niets toevoegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik probeer ook zo weinig mogelijk grappige reacties te geven. Moderatoren hebben weinig gevoel voor humor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit anders wel een grappige reactie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou een biertje moeten lusten Melissa.
vragen over heelal zwarte gaten wetenschap ect.
heb er iets meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat me loon is
Gaat niemand wat aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
derkbosch, begrijp je niet.
Niet altijd maar wel vaak heb ik het idee dat er mensen zijn die vragen, om maar wat te vragen.Is het aandacht ?Geen idee.
En vaak weet ik het antwoordt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Als ik er geen antwoord op heb.
-Als ik het niet zeker weet (ik vind het stom om een antwoord te geven met 'ik denk dat ... maar ik weet het niet zeker...' want dan zeg je eigenlijk: mijn antwoord heb je dus niets aan).
-Als mijn antwoord niets nieuws toevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer het antwoord eigenlijk al in de vraag zit, of wanneer je aanvoelt welk antwoordt de vragen steller wil hebben.

Ook wanneer ik geen flauw idee heb blijf ik weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen die een te persoonlijk karakter hebben, meestal kun je in je antwoord redelijk neutraal blijven, maar soms vind ik dat ik voor een goed antwoord wat extra zou moeten geven. Maar dat wordt dan te persoonlijk, dus zie ik er van af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag en wat een prachtige foto Ed!

Op vragen waar ik geen antwoord op weet, reageer ik niet. Dan laat ik het liever aan iemand anders over.

Vragen over sport of meningsvragen over bekende Nederlanders interesseren me ook niet, dus die sla ik over.

En vragen die al volledig beantwoord zijn, ik vind het dan zo'n onzin om toch nog te reageren.

Verder heb ik een brede interesse, maar het ligt er zeker ook aan hoe een vraag wordt gesteld. Soms prikkelt een vraag me niet, of kan ik even niet de juiste woorden vinden om te reageren. Het kan dan zijn dat ik 'm dan later alsnog beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vragen over natuurkunde. Daar ben ik te dom voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dom bestaat niet hooguit minder interessant.
Ik antwoord in principe alleen op vragen die ik interessant vind of waarvan ik denk ik tot hulp kan zijn. Wel lees ik vaak de vragen en antwoorden die ik minder interessant vind en wil ik daar ook nog wel eens wat duimpjes uitdelen of reacties achterlaten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik geen antwoord heb ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef geen antwoord op vragen waarover ik geen mening heb.
Ik geef altijd antwoord op vragen waarvan ik denk dat ik het goede antwoord heb.
Ik geef mijn mening bij vragen waarvoor geen juist antwoord bestaat.