waarom denken mensen dat CO2 een broeikas-gas is , het is veel zwaarder dan lucht en zit dus altijd bij de gro nd ................... ???

soortelijke massa co2 = 1,98
lucht = 1,28

Toegevoegd na 57 minuten:
wwet van Archimedis voor Gassen .................... !!!

Toegevoegd na 1 uur:
het hangt niet boven de grond, ......... het dringt er in.

Toegevoegd na 1 dag:
heb het geprobeerd in het lab. , net als bezine en water mengen CO2 en lucht bijna niet.
ze vinden elkaar niet leuk en scheiden onmiddelijk !!!

Toegevoegd na 1 dag:
dus volgens Archimedis als het niet verder in de grond kan gaan gaat het naar het laagste punt, in het geval van terra ; de oceaanen

m.vr.gr. ...... dirk ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Als die redenering zou kloppen zouden we allemaal vrij stel stikken denk je niet?
Het is waar dat CO2 enigszins zwaarder is, maar in de lucht om ons heen zit het allemaal redelijk gemengd. Dit is omdat gassen een zo kleine dichtheid hebben dat dat gewichtsverschil niet heel merbaar is en door alle processen die CO2 en zuurstof aanmaken en verbruiken wordt het voortdurend vermengd.
Daarnaast moet je bij broeikasgassen niet alleen naar de onderste laag van de atmosfeer kijken waar wij in leven. Dit speelt zich vooral af in een hogere laag, waar door temperatuur en druk de broeikasgassen vooral zitten.
Geloof me, als CO2 daadwerkelijk geen broeikasgas was door zo'n simpele verklaring had het IPCC geen Nobelprijs gekregen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De definitie van een broeikasgas is niet dat het niet dicht bij de grond mag zitten. Het gaat om het effect dat warmtestraling wordt gereflecteerd zodat de warmte blijft hangen. In zoverre is het een broeikasgas. Er zijn andere gassen zoals methaan die dat effect nog veel sterker hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aarde stoot jaarlijks zo'n 80 megaton CO2 uit...
De mens stoot jaarlijks zo'n 2 á 3 megaton CO2 uit...

Dus waar ligt je probleem dan precies, waar het om broeikasgassen gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aarde stoot 80 megaton CO2 uit, en neemt - al dan niet via het leven - 80 megaton CO2 op. De mens stoot 2 tot 3 megaton uit. Die wordt wel gedeeltelijk, maar niet geheel opgenomen - noch door de aarde, noch door het leven. Daardoor stijgt het CO2-gehalte in de atmosfeer.
dit is een soort propaganda met als doel geld binnenhalen,voor de ontdekkers van "het broeikaseffect probleem"zie ook mijn antwoord op de vraag waarom hoor je niets meer over de zure regen.