Wat is het voorwerp op de foto en wat is de functie?

In het blad Quest van juli 2009 staat voor de tweede maal een oproep van een lezer om informatie over onderstaande foto. Hij kreeg tot nu toe weinig respons en en ik ben benieuwd of het hier beter gaat! Het vorowerp zou 8,5 cm lang zijn en 4,5 cm breed. Het touw is 152 cm lang. Er staat tekst op: ‘Patent H Pending. DK (Denemarken) - 8870 Langa*’

Toegevoegd na 12 minuten:
NB. Dit is geen raadsel. Ik weet het antwoord zelf ook niet en ben dus wel benieuwd naar bronvermeldingen. Mochten er leuke antwoorden komen, dan zal ik Quest op de antwoorden wijzen en er niet zelf de eer opstrijken natuurlijk!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je een grotere scan plaatsen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dit is identiek aan die in het blad Quest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het nu iets uitvergroot!

Het beste antwoord

Volgens mij een design-bolder voor een zeiljacht (met waarschijnlijk een design prijskaartje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat idee heb ik ook, maar wat en waarvoor het dient? Ik hou de Quest volgende maand ook wel in de gaten. Misschien kan ik de vraag hier rekken of heropenen als iemand het weet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bolder is een (meestal) cylindervormig uitsteeksel op het dek waaraan men een landvast kan binden bij het aanmeren. Deze zou een wat ongebruikelijke vorm hebben, maar er bestaan er ook in de vorm van twee hoorns. De vorm van deze lijkt me geschikt om een touw vast te zetten en buiten dat lijkt hij me wat vriendelijker m.b.t. struikelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Quest is uit en helaas heeft niemand het antwoord gegeven (in de Quest). Ik vind dit wel het meest logische antwoord.

Andere antwoorden (3)

Is het een aanzwengeltouw voor een motor? Je ziet ze wel geregelijk met buitenboordmotoren van boten.

Toegevoegd na 23 minuten:
Het heet een aantrekkoord en is bedoelt voor het aanslingeren van de motor. Dat is mijn vermoeden.
Plaatjes zijn niet heel erg illustratief maar geven een idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een plaatje daarvan?
Het patent is in ieder geval niet aangevraagd voor het object, maar voor het materiaal: een wassoort met ongebruikelijk hoge smelttemperatuur (100 graden C) die gebruikt kan worden voor verpakkingsmateriaal, als beschermende laag op een ander materiaal (bijvoorbeeld hout) of die in een vorm gegoten kan worden om een hard kunststof object te fabriceren.

In de bron klein stukje naar beneden scrollen voor een uitgebreide omschrijving van dit patent.

Toegevoegd na 7 minuten:
Aanvulling: het lijkt me een beetje groot voor het trekkoord van een buitenboordmotor, ook een beetje te luxe. Qua styling zou ik dit wel plaatsen op een boot, bijvoorbeeld een luxe zeiljacht.

Toegevoegd na 1 uur:
Haha, vergeet wat ik heb geschreven over die was. Patentnummer verward met iets van een postcode of zo...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8870 Langå, is inderdaad een postcode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou best kunnen van een zeilschip.
Volgens mij is het een soort jojo, speelgoed.