Ik wil een autoverzekering niet alleen op mij maar ook voor mijn vrouw afsluiten

Mijn verzekeringsmaatschappij zegt dat dit niet mogelijk is.
volgens mij moet dit wel te regelen zijn. Hoe bij en bij welke maatschappij regel ik dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

ik heb toen wij 1 auto hadden mijn vrouw opgegeven als medebestuurder
zij heeft toen zelfs haar eigen no claim opgebouwd
dat was volgens mij toen bij de ohra of eagon dat weet ik niet meer precies nu heeft ze zelf een auto en die staat op haar naam met de door haar opgebouwde no claim korting
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je een autoverzekering op je vrouw wilt afsluiten, zal je haar eerst van een paar wielen moeten voorzien.
Ik hoop dat ze door de APK komt.
Maar ff serieus:
Autoverzekeringen sluit je dus af op een auto.
Je vrouw kan dan rijden in een door jou verzekerde auto.
14 jaar geleden
wat is de reden dat je een autoverzekering op je vrouw wil afsluiten? Wil je in je vrouw gaan rijden?Een autovezekering sluit je af op een auto niet op de eventuele bestuurder,wel kun je bij de meeste verzekeringen een geregistreerde bestuurder vast laten leggen, maar dat heeft vaak alleen maar te maken met een eventueel eigen risico,wat dan lager zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je in Groot Brittanië een rijbewijs hebt, kun je daar voor jou een verzekering afsluiten voor als je in een auto rijdt... daar sluit je dus per persoon een verzekering... in Nederland sluit je de verzekering voor de auto, ongeacht wie er in rijdt...

Toegevoegd op 26-06-2009 21:26:27
het schijnt dat je in GB zelfs tegenwoordig een autoverzekering kunt hebben die per gereden kilometer gaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een vaste bestuurder opgeven. Mocht ik het verkeerd begrijpen en de vraag moeten opvatten als een 2e voertuig voor je vrouw dan is dit bij meerdere maatschappijen mogelijk de zgn partnerpolis. De partner profiteert dan vaak van hetzelfde noclaim voordeel of krijgt een aanzienlijke noclaim korting mee.

Toegevoegd op 26-06-2009 22:18:10
Vaste bestuurder is dan een regelmatige bestuurder.