waarom als er antwoord op een vraag word gesteld komen er 9 van de 10 keer moeilijke woorden in voor?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik ben, omdat ik me eerst aangesproken voelde door je vraag, mijn laatste tien gegeven antwoorden eens nagegaan. De moeilijkste woorden die ik daarin ben tegengekomen, zijn: "justitiële", "onoverzichtelijk" en "gebruiksonvriendelijk". Vind je dit moeilijke woorden?

Ik kan deze woorden toch echt niet makkelijker maken zonder mijn antwoorden extra lang te maken, wat ook weer vervelend kan zijn. Ik ben het dus niet eens met je stelling.

Ik denk dat je gewoon wat vaker www.vandale.nl moet gaan gebruiken. Daar steek je heel veel van op en het is nog leuk ook!

Overigens ben ik nog erg benieuwd naar je voorbeelden van moeilijke woorden.
Antoni
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Definieer moeilijke woorden. Wat voor de een als moeilijk wordt ervaren is voor de ander erg normaal. Ik weet van mijzelf dat ik wel eens de neiging heb tot het gebruik van "moeilijke woorden" Dit probeer ik echter te beperken. Het probleem is ik ervaar ze zelf niet als moeilijk. Het ligt dus aan je perspectief.

Toegevoegd op 13-06-2009 16:52:59
Mag ik een wedervraag stellen kan je een aantal voorbeelden geven van moeilijke woorden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde deze boeiende kwestie eigenlijk laten passeren, maar op speciaal verzoek van Antoni het volgende:

Binnen de cognitieve linguïstiek bestaat er behoorlijke consensus over dat constructies eenheden van vorm en betekenis zijn, net als woorden, en dat ze voorkomen in allerlei graden van specificiteit, c.q. schematisering. Anderzijds is er sprake van discussie over de vraag of de grammatica van een taal wel volledig gekarakteriseerd kan worden in termen van de eigenschappen van constructies en relaties ertussen. Dat laatste is een aantrekkelijke hypothese omdat die een geïntegreerde benadering mogelijk maakt van taalstructuur en van processen van taalverwerving en taalgebruik (de ‘usage-based approach’)
14 jaar geleden
Omdat dat iets nozeler overkomt dan bijvoorbeeld jouw woordkeuze. Ik heb bijvoorbeeld nog nooit gehoord van "een antwoord stellen". Verder is je woordvolgorde verkeerd (waarom als). Hiermee laat je een bepaalde indruk achter. Ik heb nu namelijk de indruk dat wat jij moeilijke woorden vind, voor veel andere mensen normale woorden zijn.

En als je een uitgebreid woordenschat hebt, waarom zou je dat dan niet mogen tonen? Iedereen mag toch wel eens avant gardistisch zijn op zijn tijd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak zijn 'moeilijke' woorden veel meer omvattend als normaal woordgebruik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik leer Nederland meer moeilijke woorden en ik laat zien dat ik heel geleerd kan praten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onderzoek heeft trouwens uitgewezen dat geleerd praten niet slimmer overkomt. Kort en bondig en precies zeggen waar het op staat blijkt veel geleerder over te komen.
Je doet je slim voor. Je antwoord lijkt dan veel betrouwbaarder en misschien voel je je gewoon goed als je dan merkt van: He, ik kan een superserieus en slim antwoord geven op deze vraag. Je beantwoord ook veel liever de vragen die je goed kan beantwoorden, dan de vragen die je maar met 2 woorden kan beantwoorden en waar je eigenlijk niet veel van snapt. Ik vind dit dus eigenlijk best logisch. Als ik dit tegen mijn vriendinnen zou zeggen, zou ik waarschijnlijk ook andere woorden gebruiken. Hé, slim he? Haha!