Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De industriële revolutie was aanvankelijk een ramp, vervuiling, uitbuiting en kinderarbeid. Engeland, waar de industriële revolutie begon noemde men nog tot ver in de 20e eeuw "TheBlack Country". De gevolgen van de industriële revolutie zijn nog steeds, vervuiling, verstedelijking en nu alles op wereldschaal. De klimaatveranderingen en de teloorgang van het milieu is nog steeds het gevolg van de industriële revolutie van toen.

Aan de andere kant zijn er fantastische goede dingen gedaan, dankzij de industriële revolutie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Er is geen enkele ontwikkeling zonder nadelige effecten.
Had je kunnen weten.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Niet alles, wel veel.

De wereld na de industriële revolutie is beter dan de wereld voor de industriële revolutie.

Net zoals de wereld na de informatierevolutie beter is / zal zijn dan de wereld voor de informatierevolutie.

Net zoals de wereld na de landbouwrevolutie beter was dan de wereld voor de landbouwrevolutie.

Elk van deze drie revoluties had zowel voordelen als nadelen, maar de voordelen wogen aanzienlijk zwaarder dan de nadelen.

Ik ben een optimist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn sindsdien origineel geworden samen met 1 miljoen anderen die op dezelfde manier dat ook denken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou alles is veel, hoor!

Maar als ik bedenk dat men vroeger 6*14 uur moest werken en ik nu maar 4*8, dan denk ik dat het aardig weergeeft dat machines ons meer tijd voor andere zaken heeft gegeven.

Dus per saldo, JA, alles is beter.
Het zit is ons systeem om alles continue te verbeteren, in de zin van optimalisatie, genereren van toegevoegde waarde.

Dat die waarde niet voor iedereen hetzelfde is, dat staat buiten kijf. De levensstandaard is in ieder geval enorm toegenomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja alles, behalve één ding en dat is saamhorigheid...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet bepaald... Zonder die revolutie was er geen kernbom/waterstofbom. Waarschijnlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles , veel. Elke vooruitgang waarook en van welke aard gaat gepaard met weerstand, frustraties. Een typisch fenomeen eigen aan elke verandering.Wat vaststaat is dat het algemeen welzijn er op vooruitgegaan is door de eerste en de tweede industriële revolutie :arbeidsreglementering , ontstaan van de vakbonden , veiligheid enz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Jinx;

Zoals veel andere westerse doorbraken heeft de industriële revolutie de kloof tussen rijk en arm op de wereld vergroot.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alles, wel veel. Het heeft in ieder geval in het westen bijgedragen aan het afschaffen van de kinderarbeid en het vergroten van de emancipatie van de vrouw. En het heeft ervoor gezorgd dat mensen een breder blikveld konden krijgen. Dat is wel een heel groot goed, vind ik.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding