Ha, die Blossom;

Als je een veroordeelde pedosexueel die zijn straf heeft uitgezeten verplicht om te verhuizen verplaats je alleen maar de eventuele problemen die zijn aanwezigheid met zich meebrengt, want in het digitale tijdperk, waarin alle informatie al snel op straat ligt blijft zo iemand toch niet anoniem. Zo wordt de ex-gevangene bovendien al snel door de omgeving nog eens extra gestraft. Terug naar de oude omgeving is meestal ook geen optie.
Levenslange opsluiting kan niet volgens het strafrecht en het is overduidelijk dat zo iemand enige vorm van begeleiding en/of bewaking nodig zal hebben. Een combinatie van verlicht huisarrest (met zo'n enkelbandje), socio- & psychotherapie, coaching, meldingsplicht en gebiedsverbod lijkt me dan een betere optie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Nee, ze zouden hulp moeten krijgen... En dat gebeurt niet of veel te weinig... Het is ziek als je zoiets uithaalt, laat dat voorop staan... Maar dat iemand tot zoiets in staat is, daar moet je goed naar kijken... En mag je niet ontkennen... Zo iemand heeft hulp nodig en liefde... Nee niet die liefde... Ik bedoel Liefde, begrip en veiligheid... Ja ook zo´n iemand, dat is een lid van de menselijke soort en dient met respect behandeld te worden en daar waar nodig ondersteund...

Dus: NEE...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Hoewel ik er nog wel bij had willen zeggen dat het soms wel om gedwongen hulp zal moeten gaan.
Dat lijkt me voor iedereen het beste ja.
Bij voorkeur naar Noord Korea.

Toegevoegd op 03-06-2009 22:40:13
Maar ff serieus, ik ben het wel eens met Xinix dat deze mensen in feite ziek zijn en dus behandeling nodig hebben. Verhuizen lost eigenlijk niets op, maar ik kan me goed voorstellen dat dit nodig is. Het nare ervan is daat de mensen in de nieuwe buurt dan niet weten met welk risico ze te maken hebben. En dat vind ik eigenlijk niet acceptabel.
Alles afwegend denk ik dat deze mensen niet meer vrij mogen komen. Misschien moet er een soort verzorgingsinstellingen komen waar ze wel bepaalde vrijheden hebben maar geen contact met kinderen meer kunnen hebben zonder toezicht. Er zijn ook pedofielen die zich willen laten castreren, maar dat schijnt weer nauwelijks te kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Er zijn daar anders een hoop kindertjes....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar daar laat ie het wel uit z'n hoofd denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt een min te pakken, net zoals ik. Blijf me verbazen over het feit dat er mensen zijn die het niet kunnen laten op te komen voor "mensen" die kinderen vernielen, bewust en voor eigen genot.
Dat van die verzorgingsinstellingen is een heel goed idee. Als ze maar bij kinderen weggehouden worden.
ja en dan laten we ook dealers, autodieven, moordenaars, verkrachters, oplichters, struikrovers en piraten na hun vrijlating verplicht naar het buitenland verhuizen... hebben we meteen geen last meer van overbevolking....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom verhuizen? Dan veranderd louter de omgeving, niet de persoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom uberhaubt een pedosexueel vrijlaten?

Omdat iedereen een tweede kans verdient? Kan ik me niet goed in vinden als het om kinderen gaat. Spijtig dat de "zachte sector" graag risico's neemt met kinderen.

Maar goed, als ze dan al vrij moeten komen liever niet in de buurt van een slachtoffer. Woont het slachtoffer 20km verderop dan maakt verhuizen natuurlijk niet veel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, heel goed, lekker weer de anonimiteit in en het hele riedeltje opnieuw doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vraag me af wat een verplichte verhuizing zou opleveren... niets denk ik. Heeeeele strakke begeleiding in een niet-anonieme omgeving lijkt me beste, dus beter niet verhuizen. In uitzonderlijke gevallen als slachtoffer heel dichtbij woont zou je misschien beter wel kunnen kiezen voor een verhuizing De confrontatie van kind (trauma), maar zeker ook ouders (trauma, wraakgevoelens) met de pedo zou erg lastig kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja - en wel naar een gehucht waar ook alleen maar andere veroordeelden zitten.

Toegevoegd op 04-06-2009 00:46:54
Wat Xinix zegt: hulp geven: is prima, maar zo lang 't niet zeker is dat 't probleem over is: toch ook aan de potentiële nieuwe slachtoffers denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan, als ze vrijgelaten worden dusdanige behandeling, therapie etc. hebben gehad, dat de kans op herhaling vrij klein is? Waarom anders vrijlaten? Lijkt me anders hetzelfde als een vuurpijl in een menigte gooien en maar afwachten, wat er gebeurd.