Wat betekent de Amerikaanse straf: "19 years to life?"

Phil Spector is zojuist veroordeeld to "19 years to life".
Wat betekent dat 'to life'?

O ja, vanavond kijken naar de bekroonde documentaire
over deze geniale gek. Ned2 - 23 uur.

http://www.cnn.com/2009/CRIME/05/29/spector.sentencing/index.html?eref=rss_topstories

Picture for question
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat ie minimaal 19 jaar moet zitten en maximaal levenslang.

Toegevoegd op 29-05-2009 22:08:05
(Waarschijnlijk o.a. afhankelijk van goed gedrag en 't oordeel van een commissie die de zaak jaarlijks bekijkt na 't 19e jaar.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op je 88e jaar wordt je nog jaarlijks 'bekeken'. Zielig voor hem hoor.
AWM
14 jaar geleden
Ik denk dat ik het al gevonden heb in Wikipedia: There are many states where a convict can be released on parole after a decade or more has passed. For example, sentences of "15 years to life" or "25 years to life" may be given; this is called an "indeterminate life sentence", while a sentence of "life without the possibility of parole" is called a "determinate life sentence".[26] Even when a sentence specifically denies the possibility of parole, government officials may have the power to grant amnesty or reprieves, or commute a sentence to time served. Under the federal criminal code, however, with respect to offenses committed after December 1, 1987, parole has been abolished for all sentences handed down by the federal system, including life sentences, so a life sentence from a federal court will result in imprisonment for the life of the defendant, unless a pardon or reprieve is granted by the President.