Wat is jullie IQ, wat denken jullie dat het gemiddelde IQ op gv is?

Lieverts!

Sorry mensen mijn dagelijkse limiet voor reacties is weer bereikt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die toevoeging, is dat een test of een uitlokking?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lieverds i.p.v. lieverts heeft niks te maken met IQ, hoor.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac: Ik hou het op uitlokking
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie niet hoe dat als uitlokking op te vatten zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een volkomen nutteloze vraag om te beantwoorden. Het zegt niets. Hetzelfde als de lengte en dikte van je kleine vriendje beneden. Of - voor dames -de cupmaat van je BH Ik ken mensen met allerlei maten, maar ik kan niet zeggen dat de grote maten in het algemeen beter waren dan de kleinere maatjes.
Ik doe analyses van ingewikkelde financiele bedrijfsprocessen, en het is mij opgevallen dat de mensen die die processen goed doen helemaal niet de hoogste IQ leken te hebben. Ook salaris is geen maatstaf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb me laten vertellen dat GV als geheim toelatingscriterium heeft gesteld een IQ hoger dan 120; het gemiddelde zal dan hoger moeten zijn.....ja, men kan niet alles weten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn IQ is hoog genoeg om te weten hoe weinig het IQ over iemand zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook mijn internettest van Mensa verliep goed. Na een paar dagen kreeg ik een uitnodiging voor een officiele toets. Hier ben ik echter nooit op ingegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb even zitten rekenen, de tot nu toe gegeven 18 antwoorden, waar mensen bijvoorbeeld 110 tot 120 zeiden heb ik daarvan het gemiddelde als 1 waarde genomen, er was ook ieman die meerdere waardes (van 5 tests) noemde, ook daar heb ik eerst het gemiddelde van uitgerekend. Toen het totaal van alle waardes (1 waarde per persoon) en gedeeld door 18. Het gemiddelde IQ dat hier uit de antwoorden blijkt (tot nu toe dus) is 131. Klinkt me toch te hoog in de oren, of de mensen met de hogere IQ's zijn inderdaad ruimschoots oververtegenwoordigd.

Antwoorden (18)

Mijn IQ is 30.

Toegevoegd op 29-05-2009 13:54:49
... of was dat nu toch mijn leeftijd.

Toegevoegd op 29-05-2009 13:57:11
... even heel serieus nu. Ik geloof niet zo in het getal dat vertegenwoordigd wordt door het IQ, dit omdat dezelfde test op verschillende mensen met ongeveer dezelfde capaciteiten toch verschillende resultaten op lijkt te leveren. Dit is echter slechts mijn interpretatie.

Wil je echt een getal horen dan zou ik op basis van de tests die ik uit nieuwsgierigheid wel eens gedaan heb zeggen dat het in de richting 110 - 120 zit of zo, maar precies kan ik het me niet meer herinneren.

Toegevoegd op 29-05-2009 14:41:23
Nog een laatste toevoeging, een klein citaat uit "EHBO is mijn lust en mijn leven" van Herman Finkers:

"Dingen met de zaal doe ik ook wel en met hen speel ik dan de IQ-quiz.
Bij de IQ-quiz moet je van jezelf raden of je een hoog of een laag IQ hebt.
En als je het goed geraden hebt, dan heb je een hoog IQ"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik schat rond de 120...

Toegevoegd op 29-05-2009 13:56:23
> 130 Hoogbegaafd
121 - 130 Begaafd
111 - 120 Boven gemiddeld begaafd
90 - 110 Gemiddeld
80 - 89 Beneden Gemiddeld
60 - 79 Moeilijk lerend
50 - 59 Zeer moeilijk lerend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn laatste test kwam dat op 194 uit.

Toegevoegd op 29-05-2009 13:59:27
En 't gemiddelde is 105.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je weet dat Einstein maar een IQ van 160 heeft neem ik aan he :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw gemiddelde is 105?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien je in het 99e percentiel zit, weet je 't antwoord vast al ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
194? Dat was een test op spelletjes.nl?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die site doe ik niet. Vol met reclame. (Nu niet vragen hoe ik dat weet...)
Wil je dat echt weten?
Ik ben een aantal jaar geleden naar een officiële testzitting van Mensa geweest.
Uiteindelijk bleek dat ik een zeer hoog IQ heb. Ik zit in het 99e percentiel. Een precieze schatting van mijn IQ konden ze niet maken, omdat die test daarvoor niet geschikt is, maar het is dus ruim boven de 130. Zowel verbaal als performaal.

Ik blijf het zelf heel vreemd vinden, voel me niet slimmer dan anderen, hoewel ik wel meer weet. Of meer denk te weten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie geeft daar nu weer een duim naar beneden voor... Stakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: Ach, volgens mij is het één persoon die een hekel aan mij heeft. De laatste tijd hebben bijna al mijn antwoorden een duimpje omlaag...
Dit is redelijk gewoontjes aan het worden hier.

Ik ben (4 jaar geleden) officieel geklokt op 147 (ook in de categorie Hoog dus)

Toegevoegd op 29-05-2009 14:06:19
Ik wil hier nog wel aan toevoegen:

Het merendeel van de IQ testen zijn (nog steeds) gebaseerd op bepaalde soort vragen. Ik ben een programmeur: ik ben getraind door school en ervaring op logica,ruimtelijk inzicht en rekenkunde. Op deze punten ben ik snel en (eng) goed terwijl ik op grammatica e.d. minder scoor.

Een IQ test (rond je 25e) is in mijn ogen toch ook subjectief en afhankelijk van scholing, werk en levenservaring
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit de proeftest van Mensa die ik ooit op internet deed, bleek dat ik in het 98e percentiel of hoger zit. Echter, dat is geen officiële test.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook wel eens de proeftest van Mensa gedaan, daar kwam als indicatie 154 uit.

Wel heb ik grote vraagtekens bij die test (in ieder geval zoals die destijds was ingericht) omdat die me nogal eenzijdig op cijfermatig en ruimtelijk inzicht gericht leek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja lijkt me ook een vrij 'slechte' test. Aangezien we hier dan al 4 van de slimste mensen van nl bij elkaar hebben. Aangezien 99.9 % van de mensen onder de 150 zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er was ook een groot deel over taalgevoel kan ik me herinneren. Vreemde woorden waarvan je als het ware de betekenis moest raden.
Het is echter voor mij ook lang geleden en kan me niet meer alles herinneren. Wat ik wel weet is dat ik te horen kreeg dat die score niet echt ergens voor mocht gebruiken. Omdat ie dus niet representatief is.
Het gaat ook maar om een test van een vereniging die mensen die wat slimmer zijn bij elkaar willen brengen, zodat ze wat aan elkaar hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deboender: ik neem de uitslag dan ook met een enorme zak zout! Sowieso testen veel van die tests meer "hoe bedreven ben je in het maken van testen" dan "hoe intelligent ben je in het dagelijks leven".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T kan ook best zijn dat mensen met een hoog IQ buitengemiddeld vertegenwoordigd zijn op GV. Waarom niet?
ik zit rond de 120

heerlijk, om ergens niet een van de mensen te zijn met het hogere iq - al zegt het vaak niet zo veel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal jullie de details over het waarom besparen. Maar toen ik mee deed aan een onderzoek van een gerenomeerd onderzoeksbureau kwam ik in '99 uit op een IQ van 138...

Dit waren 3 testdagen van 9 tot 17 uur en de onderzoeken werden door zeer professionele mensen gedaan...

Dus die IQ 138 acht ik volstrekt betrouwbaar...

Toegevoegd op 29-05-2009 14:37:18
O ja...

Ik denk dat het gemiddelde hier rond de 111 ligt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
128, laten testen. Ik had veel problemen op school en ik kan slecht lezen en schrijven, mijn ouders zagen dat ik wel een brede intresse had maar dat ik nooit een boek aanraakte. Later beek ik dyslectisch te zijn en dat verklaarde alles.

Toegevoegd op 29-05-2009 15:02:28
Je IQ zegt niets over jezelf je kan net zo goed vragen welke kleur iemand mooi vindt. Je hoeft er dus niet trots op te zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat moet je ook met een boek... Da's iets van het 'pre-internet' tijdperk. ;P
Volgens zo'n kleine test zit ik tussen de 105 en 120 in...
Maar ik ben nou nog maar 16.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds mijn pechgevalletje is mijn IQ 2 maal door een neuropsycholoog en assistenten gemeten in 3 daagse sessies. Ik kwam op 107 uit. Daarvoor was het hoger, maar heb nooit enige waarde aan het getal gehecht.

Iemand met een hele mooie, dure auto hoeft nog niet goed te kunnen autorijden. Het is wat je met je beschikbare mogelijkheden doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn IQ is niet bijster hoog denk ik, heb een keer iets op internet gedaan en daar zat ik rond de 110. Vooral ruimtelijk inzicht heb ik niet. Maar ja ik ben weer goed in andere dingen :)

Toegevoegd op 29-05-2009 15:25:08
Mijn EQ is bijvoorbeed een stuk hoger.
Maar het gemiddelde IQ op GV is denk ik rond de 125
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag 1: ik heb 5x zo'n test gedaan, 4x die van bnn en 1x eentje die heel overdreven was, een van de tests om te kijken wat voor studie ik moest doen. Uitslagen:
Ach, ik geloof het wel. Ik ben gelukkig (ook) gezegend met een redelijk hoog EQ en dat vind ik minstens even belangrijk!

Vraag 2: geen idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij alle IQ-testen die ik tot nu toe heb gedaan (hetzij voor werk, hetzij voor de fun) kwam mijn score in de groep 140-145 terecht.
Maar wat zegt een IQ nu helemaal? Dat je goed kunt leren? Je kunt vervolgens weer hartstikke dom zijn in andere sectoren (of gewoon heel erg onhandig).

Ik ken iemand die rond de 160 zat... Fijn dat je hoog intelligent bent, maar je kon niet met hem werken. Wij zagen dingen minder snel dan hem en uitleggen... nee, dat was lastig. Het was nogal een solist. Heeft het niet lang uitgehouden op ons werk.
(Hielp ook niet mee dat hij in elk gesprek maar weer wilde noemen dat hij toch oh zo hoogbegaafd was).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van mij is 115
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij deze site : http://www.iq-tester.nl/
had ik een IQ van 129,maar toen was ik hartstikke moe.
Dus misschien nog eens doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de test gedaan op http://www.123test.nl/
en kwam op 112 uit.
[er staan trouwens andere tests op die site die ook de moeite waard zijn]