Waarom kent de PVV geen leden?

Wilders is het enige lid van de PVV. Is dat geen bedreiging van de democratie?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
12.1K

Het beste antwoord

Zie het artikel: http://www.koelman.com/2009/de-vrijheid-van-geert-wilders-pvv/
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik weet wel ergere bedreigingen... Er is nu ook niet veel keuze, de regering legt ons alles op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Pvv heeft wel degelijk leden. zij zijn alleen haast nooit in de media. tov van andere Partij leden,
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is toch maar 1 herder nodig voor alle schaapjes?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wilders richtte 24 november 2004 de "Stichting Groep Wilders" op met als doel het uitdragen van standpunten en inzamelen van geld. Wilders is het enige bestuurslid van deze stichting. Omdat de Kieswet voorschrijft dat alleen verenigingen als partij mee kunnen doen bij een verkiezing, richtte hij op 30 maart 2005 ook de "Vereniging Groep Wilders" op. Omdat een vereniging twee oprichters moet hebben werd dit gedaan door de "Stichting Groep Wilders" samen met Wilders in privé-hoedanigheid. Wilders is anno 2007 het enige lid van deze vereniging. Critici, waaronder voormalig beoogd nummer twee op de kieslijst Bart Jan Spruyt, zien het bestuursbeleid als autocratisch optreden van Geert Wilders, die "geen concurrenten wil".

Een andere reden die Geert Wilders geeft, is dat de PVV af wil van het systeem dat politieke partijen grote subsidies krijgen om dat bijvoorbeeld te investeren in campagne. De PVV wil dat partijen zelf hun broek op houden door donateurs te werven en niet van belastinggeld te laten leven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vermoed dat de PVV nogal angstig is voor een LPF scenario. Leden kunnen een vereniging maken of breken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
onzinvraag..paniekzaaierij en onnodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De PVV heeft inderdaad meerdere leden. De tweede persoon is Fleur Agema en die was laatst nog actief in een PVV promotiespot op zendtijd voor politieke partijen waarin zij met Wilders in een roiboot de maatschappij besprak.
Betreffende je andere vraag: Dit zou niet eens mogelijk kunnen zijn in de Nederlandse politieke inrichting. Een partij moet een meerderheid van de zetels in de tweede kamer hebben om te kunnen regeren. Op deze zetel (stoel) moet dan wel iemand zitten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Agema is lid van de Tweede Kamer(-fractie), maar niet van de PVV als partij.
https://www.parlement.com/id/vhnnmt7m4rqi/partij_voor_de_vrijheid_pvv
Ehm... retorische vraag: Omdat niemand er lid van wil worden?

Dit is geen bedreiging voor de democratie, de PVV zelf is een bedreiging voor de democratie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dat zie je verkeerd, de PVV is juist VOOR democratie. Alleen werkt er niemand samen met de PVV. De rest is dus de bedreiging. Met name links.